Det är ju många som bytar bakaxel på 205an till 309ans bakaxel..
jag undrar från vilken 309a det är man ska ta den ifrån.. jag har tillgång till en bakaxel från en 309 GT Injection...Funkar det eller är det en annan modell man ska ta ifrån? är det den bakaxlen som breddar 2,5cm på varje sida?
Jag undrar också vad det är för fördelar med att byta bakaxlen till 309ans och vila modifikationer som behövs för att på den på plats
Men det bästa är ju en axel från en GTI den har ju grövre krängare o stavar. Annars så är det bolt on.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Det kan man ju göra om man vill, men jag vill byta bakaxlen Ja bakaxlen från GTI är ju bäst.. det är inget fel på den jag har nu, men man skulle fått tag på en från GTI:n.
Någon som vet mkt om 309 GT Injection bakaxlen? Eller är det bättre att behålla original om den är bra istället?
Andys wrote:Det kan man ju göra om man vill, men jag vill byta bakaxlen Ja bakaxlen från GTI är ju bäst.. det är inget fel på den jag har nu, men man skulle fått tag på en från GTI:n. Någon som vet mkt om 309 GT Injection bakaxlen? Eller är det bättre att behålla original om den är bra istället?
Sök på reservdelar o se om det inte är samma. Det borde va det tycker jag.
Andys wrote:Det kan man ju göra om man vill, men jag vill byta bakaxlen Ja bakaxlen från GTI är ju bäst.. det är inget fel på den jag har nu, men man skulle fått tag på en från GTI:n. Någon som vet mkt om 309 GT Injection bakaxlen? Eller är det bättre att behålla original om den är bra istället?
Inte alls säkert, Bara kört 1st GT men den var inte alls så stunsig som GTI:n är, rent subjektivt alltså.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Mašo Racing
Medlemsnr: 1474
PEUGEOT 205 GTI -92 --> GTI16
BMW X3 3.0da -06
IH SCOUT II -76 http://www.garaget.org/Maso" onclick="window.open(this.href);return false;