Byta instrumenthus. Flyttas till projekt?
Byta instrumenthus. Flyttas till projekt?
Jag har fått en ide om att byta instrumenthus i min 205:a hittade ett i denna modell http://www.picsearch.com/info.cgi?q=Peu ... 26cols%3D4 . Få det att passa kan jag, men frågan är om det går att koppla in det elektriskt?
Last edited by Flood on Thu May 21, 2009 11:49, edited 1 time in total.
Har haft en 205 CTI 88a
klart det går elektriskt! möjligt att hastighetsmätarvajern skiljer lite. men de går ju att fixa
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Okej det låter ju bra att det lär gå, men hur gör jag med kretskortet. Jag menar där är många fler mätare på det från -88:a än det från tidigt -70 tal.
Måste man leta upp var sladd för sig och koppla den till det gamla kretskortet.
I det gamla instrumenthuset har jag följande: Hastighetsmätare, trippmätare, tank, blinkers, helljus, olja, nån värmemätare och batterimätare vill jag tro att det är samt klocka.
Instrumenthuset är ett Veglia 12 volt.
Måste man leta upp var sladd för sig och koppla den till det gamla kretskortet.
I det gamla instrumenthuset har jag följande: Hastighetsmätare, trippmätare, tank, blinkers, helljus, olja, nån värmemätare och batterimätare vill jag tro att det är samt klocka.
Instrumenthuset är ett Veglia 12 volt.
Har haft en 205 CTI 88a
Uppar lite då jag har lagt en del tid på projektet.
Hur långt har jag kommit då? Nollstans.
Behöver lampor och lamphållare till instrumenthuset och de ska var ca 16 mm i sockeln.
Jag har varit runt på skrotarna i och omkring Halmstad, utom den i Knäred, jag har varit på nätet, men nada.
Jag får skicka tanten till Peugeot i hopp om att nån med koll på de gamla grejerna är där och kan lista ut vad det är jag behöver och var det finns.
Fortsättning följer...
Hur långt har jag kommit då? Nollstans.
Behöver lampor och lamphållare till instrumenthuset och de ska var ca 16 mm i sockeln.
Jag har varit runt på skrotarna i och omkring Halmstad, utom den i Knäred, jag har varit på nätet, men nada.
Jag får skicka tanten till Peugeot i hopp om att nån med koll på de gamla grejerna är där och kan lista ut vad det är jag behöver och var det finns.
Fortsättning följer...
Har haft en 205 CTI 88a