jag undrar om någon kan förklara för mig om det är någon skillnad på luftfilter (insats) i en 205 gti 1,9, 405 mi16, 309 gti 16?
biltema har samma artikelnummer på alla och det verkar vara likadant,
mekonomen har däremot tre olika artikelnummer och alla kostar olika mycket också.
vad jag sett så är luftfilterburkarna likadana, eller har jag fel?
är filtrena likadana i de där tre bilarna?
då väljer jag det billigaste mekonomen har att erbjuda i så fall.
Jag kan inte mycket om luftfilter, men min son jobbar på en firma som tillverkar luftfilter. Han vill tillverka ett, typ "sport luftfilter". Han påstår att det blir ett annat ljud. Var hittar han en beskrivning på ett sådant? Eller är det någom som kan beskriva det här på forumet?
Blir det bra kanske han kan bygga till fler.
Amar>>Tycker inte det låter så blodigt för ett luftfilter.Fast har du tänkt att ha bilen ett tag så är det juh bara fördelar med ett sportluft filter fast dessa är juh dock lite dyrare ändå i inköp..
tänkte faktiskt ha bilen ett tag, men då det vrkar vara mera jobb på att få ditt ett sportfilter på 309:an så skippar jag det.. servobehållaren måste flyttas o så.
nu har jag kollat med Autopunkten och det är samma storlek och utseende på filtrena, fast de till 309 gti och 205 gti är gjorda i skomgummi, och det filtret till gti16 är gjort i papper, så det är enda skillnaden.