2 olika varningsblinkersknappar?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
lasse86

2 olika varningsblinkersknappar?

Post by lasse86 »

http://www.designercars.net/biler/Peugeot-206-91541.jpg

På den bilden är knappen uppdelad i 2 knappar men på min bil är den bara en knapp (varningsblinkersknapp). Vad är det för skillnad? Nått speciellt årtal dom byttes ut?
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Tror du kan ha varningsblinkers på bara högersidan eller tvärtom eller på båda sidorna
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
lasse86

Post by lasse86 »

Decimal wrote:Tror du kan ha varningsblinkers på bara högersidan eller tvärtom eller på båda sidorna

Jaha.. Hmm ser ut som att det är ett hänglås som symbol på vänstra knappen och varningstriangel på högra.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Undrar om det inte är ett sånt där panikcentrallås som vissa marknader kräver.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Crew
Crew

Post by Veiko »

Claes B wrote:Undrar om det inte är ett sånt där panikcentrallås som vissa marknader kräver.

Precis, har en knapp där uppe på min 307a, men den e svart. Finns ju inga låsknappar på dörrarna.
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03

"Man ska inte knarka om man redan är dum i huvet!"
lasse86

Post by lasse86 »

Volvo Suger wrote:
Claes B wrote:Undrar om det inte är ett sånt där panikcentrallås som vissa marknader kräver.

Precis, har en knapp där uppe på min 307a, men den e svart. Finns ju inga låsknappar på dörrarna.

För oss som inte har den där knappen då? =) Hur låser vi dörrarna om fjärrnyckeln lägger av.
Yoss
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Yoss »

Yes, två knappar ersatte en knapp någon gång 2006/2007, även på svensksålda 206:or. Knappen till höger är som redan nämnts till för att låsa dörrarna.

lasse86 wrote:
Volvo Suger wrote:

För oss som inte har den där knappen då? =) Hur låser vi dörrarna om fjärrnyckeln lägger av.

Man fick helt enkelt trycka ner knappen på dörren; längst till höger på denna bild: Image
2004 Peugeot 206 Griffe 1.6 16v
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Yoss wrote:Yes, två knappar ersatte en knapp någon gång 2006/2007, även på svensksålda 206:or. Knappen till höger är som redan nämnts till för att låsa dörrarna.

lasse86 wrote:
Volvo Suger wrote:

Man fick helt enkelt trycka ner knappen på dörren; längst till höger på denna bild: Image

Är nog som på min 306a, Är någon dörr öppen och man trycker ner den knappen på dörren så låser det men låser upp på en gång med
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Post Reply