marcoh wrote:Om jag har en fälg som är 17", 7" bred och 25 i et med 205/40 däck. Hur pass breda spacers behöver jag för att de ska passa mina 205a då?
10mm räcker! Kör så på min 205:a...
Vad kör du för spacers då? Vanliga med centrumstyrning eller bolt on?
sån lyx? ...nää, dubbla biltema 5mm spacers som ja har svetsat ihop!
+ 12mm längre bult.
Är det verkligen något att lita på? Känns inte helt rätt
Ja, d finns säkert massor av bättre spacerlösningar.
Skulle ja ha kört bana me den skulle d säkert bli bolt-on spacers, men eftersom den går mestadels rakt fram så får fullösningen leva kvar tills motrsatsen e bevisad.
...d funkade hela förra sässongen så ja hoppas på att d håller även i år.
m@s wrote:Ja, d finns säkert massor av bättre spacerlösningar. Skulle ja ha kört bana me den skulle d säkert bli bolt-on spacers, men eftersom den går mestadels rakt fram så får fullösningen leva kvar tills motrsatsen e bevisad. ...d funkade hela förra sässongen så ja hoppas på att d håller även i år.
m@s wrote:Ja, d finns säkert massor av bättre spacerlösningar. Skulle ja ha kört bana me den skulle d säkert bli bolt-on spacers, men eftersom den går mestadels rakt fram så får fullösningen leva kvar tills motrsatsen e bevisad. ...d funkade hela förra sässongen så ja hoppas på att d håller även i år.
Men du skulle avråda det för vanlig gatukörning?
För vardagskörning skulle jag nog satsa på: 10mm spacers med centrumstyrning å längre bultar (10-12mm).
Det lär nog bli jäkligt trångt i så fall. Iaf på en standardbil. Men som jag sagt tidigare, det är alltid bäst att testa och mäta. Det kan skilja på en kaross till en annan. Bland annat beroende på om den varit smäld eller inte.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
marcoh wrote:Får man på ett par 225/45-17 et 18 hjul på 205an? Kanske behöver nån spacer visserligen, men får det plats i hjulhuset?
antar att du fortfarande pratar 7" bred fälg? det blir tajt med ET 18 men det går. men är din bakaxel det minsta dålig kommer det sannolikt att ta i innerskärmarna bak.
de däcken är på tok för stora, kör 205/40 på dem istället, lika vanlig dimension som den du nämnde.
datapata wrote:antar att du fortfarande pratar 7" bred fälg? det blir tajt med ET 18 men det går. men är din bakaxel det minsta dålig kommer det sannolikt att ta i innerskärmarna bak. de däcken är på tok för stora, kör 205/40 på dem istället, lika vanlig dimension som den du nämnde.
Japp det gör jag. Bakaxeln är riktigt fräsch, det lutar inget. Tack så mycket! Ska fortsätta kika runt lite.