Om det är någon som har tips vore jag tacksam
Ipod till 307
Ipod till 307
Jag har köpt en Peugeot 307 XS - kombi 04 och undrar om någon vet hur jag kan göra för att koppla min Ipod till stereon. Det sitter en originalstereo i bilen.
[/code]
En fmsändare funkar ju. Finns att köpa lite överallt för typ 100kr
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... do&start=0
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
- Peter Igelhammar
- Crew

Har du cd eller kassett i din bil?
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Peter Igelhammar wrote:Har du cd eller kassett i din bil?
Tror du i din vildaste fantasi att de såldes en bil med kassett spelare -04
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03
Tror du i din vildaste fantasi att de såldes en bil med kassett spelare -04![]()
Tycker det är idiotiskt när det finns i min sena -00
Peugeot 205 CTI
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Jag har en dension 1500 Ipodkonverter till min Clarion stereo RD3 i min 207:a. Inkopplad bak i cd växlaruttaget. Inställt på Ipodmode i stereon så går det alldeles utmärkt att byta låt mm från rattreglaget. Dock står det ingen specifik info om låtar mm. Står typ 1/99.
Dieselfrälst i samarbete med 207 1,6 HDI Dieselpower. Diesel is the shit...
PS. Jag diggar min avatar...
PS. Jag diggar min avatar...
PuggenTO wrote:Jag har en dension 1500 Ipodkonverter till min Clarion stereo RD3 i min 207:a. Inkopplad bak i cd växlaruttaget. Inställt på Ipodmode i stereon så går det alldeles utmärkt att byta låt mm från rattreglaget. Dock står det ingen specifik info om låtar mm. Står typ 1/99.
Då gäller det att ha bra minne om man ligger på 1000 låtar
Peugeot 205 CTI
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Hej,
Ny på forumet och första-gångs-ägare av en peugeot. Den här frågan intresserar mig väldigt mycket. Har en -03:a och efter att ha läst runt litegrann så har jag tydligen en för "gammal" originalstereo för att kunna köra den där "underbara grejen" som Preeben nämner.
Vill kunna använda rattreglagen och att infon om låtarna kommer upp i displayen. Så hur gör jag lättast? Leta upp en nyare originalstereo eller köpa en annan clarion samt en adapter?
//Cajsa
Ny på forumet och första-gångs-ägare av en peugeot. Den här frågan intresserar mig väldigt mycket. Har en -03:a och efter att ha läst runt litegrann så har jag tydligen en för "gammal" originalstereo för att kunna köra den där "underbara grejen" som Preeben nämner.
Vill kunna använda rattreglagen och att infon om låtarna kommer upp i displayen. Så hur gör jag lättast? Leta upp en nyare originalstereo eller köpa en annan clarion samt en adapter?
//Cajsa
//Peugeot 307 XS 2.0 -03
Cajsa wrote:Hej,
//Cajsa
citerar mig själv. är det verkligen ingen som har fått detta att fungera? det stör mig enormt att jag inte kan koppla in ipoden och få rattreglagen att fungera.
//Peugeot 307 XS 2.0 -03
Cajsa wrote:Cajsa wrote:Hej,
//Cajsa
citerar mig själv. är det verkligen ingen som har fått detta att fungera? det stör mig enormt att jag inte kan koppla in ipoden och få rattreglagen att fungera.
Alltså grejen jag pratar om kan du ju koppla in i orginalstereon och sedan dra ipoden så att du kan tex lägga den i handsfacket.. sen så kan du byta låt på rattreglaget och på stereon.. du ser inte vad låtarna heter och du ser inet hur länge det är kvar av låten du lyssnar på.. men du ser att du byter låt och hur länge den har spelats.. jag tycker den här grejen är underbar! Har ipod konstat i bilen och det är bara att lägga in nya låtar osv osv.. kan verkligen rekommendera denna produkt!!
Peugeot 307 2.0
Decimal wrote:Volvo Suger wrote:Peter Igelhammar wrote:Har du cd eller kassett i din bil?
Tror du i din vildaste fantasi att de såldes en bil med kassett spelare -04![]()
Är kassett och cd i damens -04aOch det är orginal stereon
Ja, men det är ju en Volvo. Dom räknar med att Pensionärer ska köra dom, o dom vet inte vad en CD skiva e.
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03