Märkte idag på väg till jobbet att något slog konstigt när jag backade från garageuppfarten.Gick ut och såg direkt att fjädern var av.Är det vanligt att fjädrarna går av på en 307-a från 05 ?
Å andra sidan vi som bor inom Trollhättan/Vänersborg ingår i det s.k. "nollvision slingan" vilket innebär flera hundra vägbulor och guppiga rondeller att göra igenom oavsätt åt vilket hål man kör.
spiralfjädern högerfram sprucken
spiralfjädern högerfram sprucken
Peugeot 307 SW 2,0-05a
Peugeot 206 1,6 -03a
Peugeot 206 1,6 -03a
Re: spiralfjädern högerfram sprucken
Dino wrote:Märkte idag på väg till jobbet att något slog konstigt när jag backade från garageuppfarten.Gick ut och såg direkt att fjädern var av.Är det vanligt att fjädrarna går av på en 307-a från 05 ?
Å andra sidan vi som bor inom Trollhättan/Vänersborg ingår i det s.k. "nollvision slingan" vilket innebär flera hundra vägbulor och guppiga rondeller att göra igenom oavsätt åt vilket hål man kör.
Nollvisionslingan kännr vi till ja *kräk*.
Den är nog stor orsak till ditt haveri gissar jag....
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Sanny307 wrote:Samma hände på min -04 för ett tag sedan. Jag kör inte på någon "nollvisionsslinga". Peugeot menade iallafall att det snarare var otur än något speciellt vanligt att fjädern går av.
2å5 kostade det att få den bytt.
2å5 var dyrt om det gäller bara en sida.Jag köpte bägge fjädrar(man skall ju byta fjädrar helst parvis) på Mekkonomen för 650 kr styck och gjorde byte själv men då hade jag tur med tillgång till kompisens välutrustade bilverkstad.
Peugeot 307 SW 2,0-05a
Peugeot 206 1,6 -03a
Peugeot 206 1,6 -03a