Får man skriva om citroen här?

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
johan_larsson

Får man skriva om citroen här?

Post by johan_larsson »

Jag satt och körde farsans XM V6:a häromdagen, och visst är den väl snabb, en och annan honda eller golf kör man ju lätt ifrån.

Men det hade ju varit ännu roligare om man kunde köra ifrån lite mercor och bmw istället.

Så jag surfade lite och motorn är ju väldigt potent, värst är den ju i Courage C60, där den är uppskrämd till 650 hästar. Och i Venturi 300 så har den runt 300 hästar. Så nog borde man kunna utan allt för mycket problem turboladda den och få ut i alla fall dubbelt så mycket kraft som original, d.v.s. ca 400 hästar.

Och sedan ta den 6-växlade lådan från clio V6 och vända på den för att orka med kraften, skulle det funka tro? går det överhuvudtaget?

Sen har man den ultimata sleepern, med underbar fjädring dessutom :)

Jag bara sitter och fantiserar, så om det är någon som börjar innan mig så varsågod, kör på. Jag kommer gärna och hjälper till :)
Gatracer: Fiat 600 Abarth -63
Pallbocksracer: 205 Gti -89
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Klart man får, vi har ju ett helt forum för Cittra. http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... m.php?f=23

Dock tycker jag du ska köpa en 406 coupe V6 och turboladda. :wink:
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
johan_larsson

Post by johan_larsson »

Men detta är ju prestanda, och så är det så dålig aktivitet i Citroen-delen ;)

Ja, en 406 coupe är ju helt klart snyggare, men det är ingen sleeper. Sen är detta bara fantasier och kommer förmodligen inte att bli av, jag ville bara inspirera och ge er andra tips :P
Gatracer: Fiat 600 Abarth -63
Pallbocksracer: 205 Gti -89
Dr. Mabuse
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Dr. Mabuse »

Det finns ett företag som tillverkat ett extractor-rör för ES9J4 (den nya V6:an) samt ett nytt oljetråg för att det ska få plats. Men turbo på 6:an borde göra underverk.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"

Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Post Reply