Idag så kom jag ner till min 205:a och döm av min förvåning när jag hittar vatten, 3-4 cm på golvet på förarsidan.
Lite udda. Jag undrar då, vilka möjliga ställen kan det vara som det läcker in på isf? Kan det komma nånstans ifrån pedalerna? för jag har känt på mornarna nu att pedalerna ofta varit frusna, alltså haft ett tunt lager is på sig.
Kom på att jag var utför att tätningen runt rattstången läckte in vatten, men det var ju bara när jag körde. Om jag fattade rätt så hade det runnit in vatten medan bilen stod parkerad.
tackluckan kan ju inte rinna vatten ifrån...? Kolla så listen tätar riktig? Ett riktig bra tips för att få rda på var det läcker är att åka till automattvätt, var inte direkt kul när man satt i bilen medans det tvättades och det rann vatten lite här och där, t.ex. antennen, tackluckelisten, bakre sidorutorna m.m.
Hur kan jag felsöka om det är värmepaketet som läcker? går det att göra när det sitter på plats? peugeot killen sa att jag skulle lossa skiten och kolla. Men det e ju ett jävla jobb? då om jag lossar den kan jag ju lika gärna byta det?
Lättaste å kolla värmepaketet är att ta bort kåpan som sitter mot mittkonsollen å spana in där... ser alurören som sitter där och då ser du väldigt väl om de är paketet som läcker. Har själv bytt tre st nu så jag vet
Macleod wrote:Idag så kom jag ner till min 205:a och döm av min förvåning när jag hittar vatten, 3-4 cm på golvet på förarsidan.
Lite udda. Jag undrar då, vilka möjliga ställen kan det vara som det läcker in på isf? Kan det komma nånstans ifrån pedalerna? för jag har känt på mornarna nu att pedalerna ofta varit frusna, alltså haft ett tunt lager is på sig.
Vad är det annars jag ska kolla efter?
jag hade smama problem på min gamla 205..det var värmepaktet.
jag tog ut stereon å kände på den å in i hålet..e det blött där e det till 99% värmepaktet sa dem till mej på pugg verkstaden i helsingborg!
tog mej 3-4 timmar å byta värmepaket själv