Insåg igår att halvljusreflektorn nästan alltid är märkbart större än helljusreflektorn i strålkastare, vad beror det på?
Rent spontant känns det ju som att helljuset skulle ha mer nytta av storleken än halvljuset.
Undrar om det finns nå bra sätt att kolla skicket på bromsklossarna utan att montera bort hjulet? Ska iväg på en långresa och vill kolla skicket för säkerhets skull innan jag åker, men latmask som jag är ( ) orkar jag inte lyfta upp bilen / montera ner hjulen. Nån som har något bra tips? Funderade lite på att försöka med en spegel. Har 5-ekrade fälgar med ganska gott om plats mellan ekrarna, man kanske kan se skicket med en spegel på ena sidan i alla fall...
Finns det ingen quick-fix, får jag väl lyfta upp bilen men går det att undvika så blir jag glad!
Har du mycket utrymme mellan bromsok och fälg så kan du nog se hur mycket du har kvar, eventuellt med hjälp av en liten spegel och ficklampa.
Säkrast är dock att plocka bort hjulet och titta ordentligt, så mycket jobb är det ju faktiskt inte med tanke på att du ska köra långt ändå.
Jag försökte idag med spegeln men det gick inte att se ordentligt. Blir nog så som Krille säger, bort med hjulet och kolla ordentligt...ingen quick fix här.
Om jag har 2 datorer, en bärbar och en stationär. en går med kabel till bbb,s router/modem som även har trådlöst nt som den bärbara kör på.
Hur kommer jag åt dom "delade" filerna på den bärbara körde man \\bärbar typ eller hur gjorde man? Jag har ställ in dela nätverk osv
Kör Vista Vill komma åt mina laptimer tider som tömdes in i den bärbara
Peugeot 205 GTI -89. Stått still i ca 3veckor. När jag kör iväg från start så ryker det blått ibland från avgasröret. Vad kan vara fel? Varvat ut den rejält nyss.
Var och köpte lite färg igår men vet inte om jag har fattat blandnings proceduren rätt.
Säljaren sa att jag skulle blanda så här:
(Färg) 100: (Härdare) 50: (Förtunning) 30/40
Så om jag ska blanda 1 liter färg så ska jag ha 1L färg, 0,5L härdare och sen 0,3-0,4 L förtunning. Kan det stämma?
Är just förtunningen som jag är fundersam på.
Och när jag väl har blandad hur länge är färgen sprutbar?
Robert Briby - Peugeot Sport Club | CREW Sekreterare
Du har ju namnet på färgen hoppas jag. Googla fram ett faktablad på den där står det oftast mer om blandningsförhållanden. Smt om pot-life som du undrade över. Ofta går det att förlänga pot-life tiden genom att förvara färgen svalteller tom i frysen.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Fimpen wrote:Peugeot 205 GTI -89. Stått still i ca 3veckor. När jag kör iväg från start så ryker det blått ibland från avgasröret. Vad kan vara fel? Varvat ut den rejält nyss.
Låter som ett ganska typiskt fall av dåliga ventiltätningar.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
R-Gubbe wrote:Du har ju namnet på färgen hoppas jag. Googla fram ett faktablad på den där står det oftast mer om blandningsförhållanden. Smt om pot-life som du undrade över. Ofta går det att förlänga pot-life tiden genom att förvara färgen svalteller tom i frysen.
OK, då blir det till att googla på lunchen. Vet iallafall att det är en Sikkens färg.
Robert Briby - Peugeot Sport Club | CREW Sekreterare