kupéuttag installation i 407 2.2 -2006
kupéuttag installation i 407 2.2 -2006
Är det någon som vet hur man drar in kupéuttagssladden till kupévärmaren i en 407 SW 2006? Man ska igenom torpedväggen antar jag, någon som vet om det finns färdiga hål för detta eller måste man borra. Var finns hålen eller var ska man lämpligen borra?
/Magnus
/Magnus
Re: kupéuttag installation i 407 2.2 -2006
mirage74 wrote:Är det någon som vet hur man drar in kupéuttagssladden till kupévärmaren i en 407 SW 2006? Man ska igenom torpedväggen antar jag, någon som vet om det finns färdiga hål för detta eller måste man borra. Var finns hålen eller var ska man lämpligen borra?
/Magnus
Går det inte att kolla det själv? Bara leta på torpedväggen efter lämplig gummigenomföring. Så är det i alla fall på de flesta bilarna.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Jag har försökt idag, i tre timmar. Men jag vet inte riktigt var jag ska leta. Jag monterade bort handsfacket, det ända som jag möttes av var en ljudisoleringsmatta, massa AC trummor, en airbag och någon suspekt sak som ser ut som en svart metallåda med två kontakter med en massa sladdar i.
Ljudisoleringsmattan verkar inte gå att ta bort, den sitter fastklämd över allt. Jag gav upp då och hoppas på att någon tidigare gjort det.
/Magnus
Ljudisoleringsmattan verkar inte gå att ta bort, den sitter fastklämd över allt. Jag gav upp då och hoppas på att någon tidigare gjort det.
/Magnus
R-Gubbe wrote:Du får leta ifrån motorutrymmet inte innifrån bilen.
Jag försökte titta från motorutrymmet också, men det är inte mycket man ser. Allt är täckt och svårt att komma åt.
Någon mer exploratory surgery blir det inte. Jag hoppas på att någon varit i torpedväggen på en 407 och meckat och kan tipsa konkret vad jag ska leta.
/M
R-Gubbe wrote:Du får leta ifrån motorutrymmet inte innifrån bilen.
Var exakt så jag tänkte. Är oftast onödigt arbete om man börjar plocka ner inredningen.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote:Det måste ju finnas förberett. har nog inte varit med om en enda bil som jag inte sett något sånt på.
Det finns det. Fick detta i ett PM från en som satt in ett uttag i en 407
"Det finns ett färdigt hål bakom handsfacket, du måste alltså skruva bort handskfacket, sen bara att ta bort en markerad gummibit och bakom den en stansad plåtbricka som man bänder bort, Lycka till."
Bara det att jag såg inget i gummi... Jag ska testa igen.
Det är väl där man minst anar det
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote::thumbup:
Det är väl där man minst anar det
Antagligen, för jag hittar inget. Tog några bilder hur det ser ut bakom handskfacket... Finns på:
http://www.byggerhemma.se/2009/09/installera-motor-kupe-varmare-i-bilen.html
- MikaelSöderberg
Har redan hjälpt mirage 74 med problemet, men för övriga så finns monteringsanvisning på http://www.defa.com/heating.php3?lang=2 ... aid=&tid=#
Peugeot 407 2.2 Sport Sedan 2005