Rost under handtag 407 SW
Rost under handtag 407 SW
Som jag har förstått av det jag läst här och även sett på dom 407:or som jag tittat på så är rost vid handtaget på bakluckan vanligt. Har det även på min, fast inte så mkt än. Hur behandlar Peigeot sådana grejor ? Måste det vara genomrostat för att man ska få det på garantin eller är dom generösa med att fixa? Någon som har ett tips på hur man kan undvika att få tillbaka rosten, nått som skyddar så att handtaget inte nöter hål på lacken igen ?
//Johan
- 406_Jonathan
Vad jag hört så kör de med ett argument att det inte är rost direkt, utan att det bara är galven som släpper (zinkoxid) under bubblorna. Detta eftersom det stora kromhandtaget trycker och skaver så att det släpper. Eftersom de fortfarande verkar ha samma problem även på nyare kan man ju fråga sig varför de inte gjort någon förbättring...
Som sagt så verkar de ta det på lackgarantin, men inte rostskyddsgarantin. Men rostskyddsgarantin ligger ju på 12 år och det känns som att vid den tiden borde det vara rätt illa? Blir väl billigare för dem att fixa det nu än då...???
Som sagt så verkar de ta det på lackgarantin, men inte rostskyddsgarantin. Men rostskyddsgarantin ligger ju på 12 år och det känns som att vid den tiden borde det vara rätt illa? Blir väl billigare för dem att fixa det nu än då...???
Ok, tack för era svar. Jag funderar på att göra följande: slipa ner, grunda, lägga på lite färg (lackstift) och sedan lägga på lite 2 komponents klarlack.
Sedan vore det suveränt om det fanns någon bra plastfilm man kunde klistra över innan man monterar ditt handtaget igen.. Så att det skyddar mot nytt skav. Eller?
Sedan vore det suveränt om det fanns någon bra plastfilm man kunde klistra över innan man monterar ditt handtaget igen.. Så att det skyddar mot nytt skav. Eller?
//Johan
Ja, prata med Peter tror jag han hette och där var det inget napp.
Han visste om det men det var inte "tillräckligt många" för att hantera det som ett kontruktionsfel som Peugeot står för!?
Sökte på internet och hitta en tysk sida(tror jag) där det hänt, men i det fallet hade personen ifråga fått det på garanti.
Men handtaget skaver varje gång luckan öppnas, så alla med en 407 vet nog vad som kommer, uselt...
Han visste om det men det var inte "tillräckligt många" för att hantera det som ett kontruktionsfel som Peugeot står för!?
Sökte på internet och hitta en tysk sida(tror jag) där det hänt, men i det fallet hade personen ifråga fått det på garanti.
Men handtaget skaver varje gång luckan öppnas, så alla med en 407 vet nog vad som kommer, uselt...
- 406_Jonathan
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

- Peter Igelhammar
- Crew

Ingen av er med rost, som kan visa på bild hur det ser ut.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare: