Eftersnack Kinnekulle 090912
Pär H wrote:Generalfelet vi ofta gör där är att vi styr in för tidigt, vänta till 5-10 m innan i högerkanten i torrt. I vått väntar man ännu längre och vräker in bilen på den torra fläcken precis under bron.
Såklart.. Då borde det finnas en alternativ blötlinje under bron åt andra hållet, eller går det så fort att man inte hinner?
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit
Suzis dagbok ändrad 20100111
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit
Suzis dagbok ändrad 20100111
Pär H wrote:Njaeee... vill inte skriva under i blod på den analysen.SNILLET wrote:Putt wrote: .......... . Den känns stadig men OM det släpper så är det lite otrevligt att det händer i sådana hastigheter...
När det släpper där är det ganska odramatiskt, du "hasar" ju i sidled åt höger fram mot kvarnen, du skall bara ha tillräckligt långt kvar för att hinna gå ut till vänster, annars kasar du av rakt fram, jag har nog inte varit närmare högerkanten än sådär 1-2 meter någon gång, har som målsättning att komma hem efter varje träff också
En hyfsat vanlig failure-mode under bron är att det släpper i bak och att man går ut i räcket till vänster. Antagligen beror det på att man släpper gasen eller bromsar när det börjar släppa. Man har heller inte i allmänhet pulver nog att "gasa sig ur" situationen i dessa hastigheter.
När det börjar "närma sig" för de bilar ja kört där (inga prestandahökar direkt) så har jag "hållit stumt" hela vägen från att jag vrider över åt vänster innan bron. Då har hela bilen hasat i sidled mot högerkanten. Beror nog väldigt mycket på bilens allmänna beteende vad som händer förvisso.
Varierar nog, det jag skrev är ju ingen ABSOLUT SANNING utan min egen upplevelse av vad som borde ske om man kör för snabbt och bilen beter sig som mina gjort.
DÄREMOT... så är det väl inte alls omöjligt att OM man hasar mot höger och märker att banan inte kommer att räcka till, då vill nog gärna vissa delar av hjärnan släppa av. Vi vet vad som med SÄKERHET händer då.... släpper bak.
Svårt situation att reda ut blir det ju iaf.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Hur går det Jaacob?
Ja jag vet att jag är tjatig. Men jag håller på tills vi sett något. Helgen är slut btw.
Ja jag vet att jag är tjatig. Men jag håller på tills vi sett något. Helgen är slut btw.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
SNILLET wrote:När det börjar "närma sig" för de bilar ja kört där (inga prestandahökar direkt) så har jag "hållit stumt" hela vägen från att jag vrider över åt vänster innan bron. Då har hela bilen hasat i sidled mot högerkanten. Beror nog väldigt mycket på bilens allmänna beteende vad som händer förvisso.
Testa lite trailbraking så blir det kanske mer än en "hasning", beroende på bilens allmänna beteende då!
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
Det kommer film. Har bara inte haft tid. Den var på väg upp i helgen på söndagskvällen men filmen blev korrupt. Sjukt trött på detta, ska aldrig mer syssla med en hdd kamera.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote:Det kommer film. Har bara inte haft tid. Den var på väg upp i helgen på söndagskvällen men filmen blev korrupt. Sjukt trött på detta, ska aldrig mer syssla med en hdd kamera.
Aldrig strulat med min kamera
Måste nog va Göteborgare för att få det funka och lira på xp
Peugeot 205 CTI
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

- Pompe
- Administratör

Team_Hink_Racing wrote:Jaaacob wrote:Det kommer film. Har bara inte haft tid. Den var på väg upp i helgen på söndagskvällen men filmen blev korrupt. Sjukt trött på detta, ska aldrig mer syssla med en hdd kamera.
Bara du vet att Clarre inte tänker släppa dettaJobba på!
vad vare man sa när man prata om att INTE köpa hdd kamera när dom va som nyast på marknanden
hoppas det löser sig
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
Medlems Nr. 1725
Eller lägg ut det oredigerat? Eller be nån annan fixa det så du slipper självPompe90 wrote:Team_Hink_Racing wrote:Jaaacob wrote:Det kommer film. Har bara inte haft tid. Den var på väg upp i helgen på söndagskvällen men filmen blev korrupt. Sjukt trött på detta, ska aldrig mer syssla med en hdd kamera.
vad vare man sa när man prata om att INTE köpa hdd kamera när dom va som nyast på marknanden![]()
hoppas det löser sig
Precious 206 rc 05 - Wroom
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl
- Pompe
- Administratör

T One wrote:Eller lägg ut det oredigerat? Eller be nån annan fixa det så du slipper självPompe90 wrote:Team_Hink_Racing wrote:Jaaacob wrote:Det kommer film. Har bara inte haft tid. Den var på väg upp i helgen på söndagskvällen men filmen blev korrupt. Sjukt trött på detta, ska aldrig mer syssla med en hdd kamera.
vad vare man sa när man prata om att INTE köpa hdd kamera när dom va som nyast på marknanden![]()
hoppas det löser sig
Bror finns alltid
Medlems Nr. 1725
Medlems Nr. 1725
Pompe90 wrote:vad vare man sa när man prata om att INTE köpa hdd kamera när dom va som nyast på marknanden![]()
hoppas det löser sig
MM, JAG sa att man skulle skaffa DV-kamera......
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- Pompe
- Administratör

Jaaacob wrote:Pompe90 wrote:vad vare man sa när man prata om att INTE köpa hdd kamera när dom va som nyast på marknanden![]()
hoppas det löser sig
sen kom personen som jobba där.. suck åh där blev allt dyrt och jobbigt istället
Medlems Nr. 1725
Medlems Nr. 1725
Pompe90 wrote:Jaaacob wrote:Pompe90 wrote:vad vare man sa när man prata om att INTE köpa hdd kamera när dom va som nyast på marknanden![]()
hoppas det löser sig
sen kom personen som jobba där.. suck åh där blev allt dyrt och jobbigt istället
Haha, å det där gick någon på ?
Dom är kompetenta på att sälja
Hans Hellström
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Jesper Cronelid wrote:Hur går det Jaaacob???
Det går inge bra
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...