Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Samma på 309:an, min 309GR hade 1000kilo tkänstevikt, en 205GTI med samma utrustnung (elhissar taklucka) av samma årsmodell (-90) brukar också ligga på cirka 1000kg de flesta som jag sett.....
Samma motorfamilj och skillnaden i vikt på bärarmarna fram är ju högst försumbar i sammanhanget.
*det fattas fler saker tror jag*
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
en 205 colorline från 92 utan taklucka väger 870 kg jämfört med en gti utan taklucka på 970-1000kg beroende på utrustning.... undrar fortfarande hur det kan skilja så mycket? ska jag behöva plocka isär en helt och ta reda på det själv?
Jag har styckat ett gäng 205or av olika modeller och skillnaden ligger i saker som du ändå behöver. Det är alltså INTE värt mödan att skaffa en 205 basmodell och "konvertera" till XU, för det är en hel del jobb.
För övrigt har min 945 en tjvikt på 1530 men känns lätt som en fjäder, åtminstone när jag rattar den
Nik wrote: För övrigt har min 945 en tjvikt på 1530 men känns lätt som en fjäder, åtminstone när jag rattar den
Min XM väger 1600, men med den sexan känns den som vilken gti-bil som helst Väger bilen för mycket kan man alltid kompensera med effekt
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Later post-1997 cars boast thicker body panels, which make them a little more damage-proof than earlier cars that pick up daily dents much more easily.
Tjockare plåt i "ytterskalet" på bilarna, är de inte tyngre då ?
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Peder_306 wrote:Slänger ut kärringen vid race, 55-60 kg där gött
Haha, du la till "55-" i efterhand, såg tjejen det eller?
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån. 205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Än så länge har jag fått bort ca 40-45 kg på 306:an genom att avlägsna bakre torkare, baksäte, isolering, gummimattor och stereon. Dimljusen och golvmattan är närmast på tur. Kanske blir krockkuddarna bortplockade också och framsätena utbytta mot racing stolar.
Peter M wrote:Än så länge har jag fått bort ca 40-45 kg på 306:an genom att avlägsna bakre torkare, baksäte, isolering, gummimattor och stereon. Dimljusen och golvmattan är närmast på tur. Kanske blir krockkuddarna bortplockade också och framsätena utbytta mot racing stolar.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.