Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Funderingarna har funnits där, men jag har inte kommit till skott. Nu köpte jag ju en 25mm krängare som sitter inuti röret och som funkar utmärkt. Jag tror däremot att varianten på din bild inte är dum alls den är ju dessutom enkelt justerbar.
Hittade du den bilden på något engelskt forum?
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
R-Gubbe wrote:Funderingarna har funnits där, men jag har inte kommit till skott. Nu köpte jag ju en 25mm krängare som sitter inuti röret och som funkar utmärkt. Jag tror däremot att varianten på din bild inte är dum alls den är ju dessutom enkelt justerbar.
Hittade du den bilden på något engelskt forum?
Bilden hittade jag på 205gtidrivers.
Kostar typ hälften av vad en invändig kostar. Whiteline säljer tydligen ut dom. Gruppköps läge?
Robert Briby - Peugeot Sport Club | CREW Sekreterare
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Om det fortfarande finns de som tror det jag skriver är relevant så....
Det där är en onödigt komplicerad lösning på extern krängningshämmare.
Att ha i åtanke:
-Det är skillnad i rotation mellan bärarmarna man vill motverka med en krängningshämmare på en lillpugge.
-Du kan borra och gänga minst ett par M12 på insidan av varje bärarm utan att bärarmarna försvagas avsevärt.