Agent 205 wrote:Har flyttat bak batteriet på min blivande mi16 och dragit fram en 50mm kabel genom bilen (som självklart ska säkras vid batteriet)
Men jag hittade en så finurlig slapp-lösning, nämligen den gamla kabelgenomföringen i torbeden för motorvärmare, med gummi-pryl och hela kittet.
Det enda problemet är att den mynnar ut i "växellådstunneln" (kan det heta så på bilar utan lådan där?) Precis ovanför downpipe.
Om jag nu skulle förlänga undre motorfästet, behålla orginal heatshield och bygga en liten extra skulle kabelstackaren överleva?
Är lite emot att ta upp nya hål i torpeden nämligen och dessutom är den ju så jäkla fint dold där så det ser inte så hemmapulat ut inför en kommande besiktning.
Lite väl lång fråga kanske, men någon som har erfarenhet av kablar och värme?
En additional fråga är var får jag tag på en säkring för vettiga pengar som överlever en bak-flyttning och starter?
Angående säkringar kolla på brl.se dom har kraftiga grejer.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Agent 205 wrote:Har flyttat bak batteriet på min blivande mi16 och dragit fram en 50mm kabel genom bilen (som självklart ska säkras vid batteriet)
Men jag hittade en så finurlig slapp-lösning, nämligen den gamla kabelgenomföringen i torbeden för motorvärmare, med gummi-pryl och hela kittet.
Det enda problemet är att den mynnar ut i "växellådstunneln" (kan det heta så på bilar utan lådan där?) Precis ovanför downpipe.
Om jag nu skulle förlänga undre motorfästet, behålla orginal heatshield och bygga en liten extra skulle kabelstackaren överleva?
Är lite emot att ta upp nya hål i torpeden nämligen och dessutom är den ju så jäkla fint dold där så det ser inte så hemmapulat ut inför en kommande besiktning.
Lite väl lång fråga kanske, men någon som har erfarenhet av kablar och värme?
En additional fråga är var får jag tag på en säkring för vettiga pengar som överlever en bak-flyttning och starter?
Angående säkringar kolla på brl.se dom har kraftiga grejer.
Finns ju värmeskydd att trä på kabeln ifall att. Vet inte var man hittar det som privatperson dock? Jag har det över mina tändkablar, tog dom från stålverket ssab, bra skit
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
Jag uppar ett par frågor jag ställt i den här tråden tidigare:
1. (406 -96)
406_Jonathan wrote:
406_Jonathan wrote: Nu har jag fått loss armen på lastventilen lite grann. På bilden ser ni läget som den satt i. Nu går det vrida armen neråt (spänna fjädern) utan problem, men inte vrida den uppåt, där tar det stopp.
Nu är det ju så att om bilen trycks ner bak så spänn fjädern och vill dra armen uppåt, som inte går. Har jag redan läget inställt på att det är maxlast eller ska armen gå att vrida mer uppåt? Någon som vet eller vill kolla det på sin 406a?
Kom igen nu, ingen som vet något om det här? Har du en 406a vore det trevligt om du kan kolla i vilket läge din står i normalt och om den går att vrida mer uppåt än på min bild. Du behöver inte hissa upp bilen (såvida den inte är sänkt) utan du kommer åt den genom att krypa under bilen bakifrån. Den sitter nära krängninshämmaren bak i mitten av bilen.
2. (407 SW -09)
406_Jonathan wrote:
Richard Gustavsson wrote:
406_Jonathan wrote:Någon som vet hur bromsljuset i bakrutan på en 407 SW sitter fast? Den sitter nämligen löst i ena kanten och jag ser inte hur det är tänkt att den ska sitta fast... Vågar inte bända så mycket ifall något går sönder.
Limmat på rutan.
Ok Kommer ju inte åt att limma den lösa änden när den sitter fast i den andra. Kan man få dän "ytterhöljet" på något vis och på så vid komma åt där limmet släppt? Eller måste man lossa limmet på sidan som sitter fast också för att komma åt?
3.
406_Jonathan wrote: Vad är det för märke på de fälgarna? Någon som känner igen loggan?