Hej på er!
Börjar med att be om ursäkt för ev felpost, osäker på vilken del detta egentligen hör.
Hjälp mig nu bestämma mig. Jag vill ha ett kit till 206, för sänkning (på den bilen är ingen vikt lagd på väghållning så den aspekten kan vi bortse från här)
Sen när det är så bra pris på dessa kit på Street Performance
http://www.streetperformance-butik.se/S ... V1Z2VvdA==
är jag sugen på att köpa ett kit till 306 också. Tilläggas bör att jag inte äger någon sådan bil (...än)
-men efter vad jag förstått på er här i forumet så har den bilen (GTI) potential att vara rolig att åka på bana med. Och det är jag sugen på att införskaffa till våren/sommaren. Så här är prestandan högt prioriterad. Är dessa D2-grejer bra eller skulle ni säga att jag ska ha något annat!?
-Är det dumt att köpa ett kit innan jag skaffat bilen?
Ha det så bra!
Sebastian
Köpråd coilovers
Köpråd coilovers
Last edited by zetec on Thu Oct 15, 2009 22:51, edited 1 time in total.
http://www.raidopower.se/Shop/Index.php ... tcoilovers
Samma grejer påstås det och efter jag var sugen på att köpa så har jag letat information. Det sägs att de lite problem med att aluminiumen oxiderar, men det är nog värst på vintern och då rekommenderas inte coilisar ändå.
I och med att det är samma grejer så kan du söker efter båda märkena på google. Tror det var typ saab eller volvo forum jag hittade lite nyttig info.
(sen har vi 10% på SP, om de ger 10% på redan nersatt pris)
Samma grejer påstås det och efter jag var sugen på att köpa så har jag letat information. Det sägs att de lite problem med att aluminiumen oxiderar, men det är nog värst på vintern och då rekommenderas inte coilisar ändå.
I och med att det är samma grejer så kan du söker efter båda märkena på google. Tror det var typ saab eller volvo forum jag hittade lite nyttig info.
(sen har vi 10% på SP, om de ger 10% på redan nersatt pris)
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Jag går i samma tankar till min 306 GTI. Man får väl alltid till viss del det man betalar för och det samlade omdömet om D2 verkar vara varken kassa eller lysande utan "helt ok". Med det priset blir det lockande.
Kanske lite ovanligt att köpa tillbehören innan bilen men det går alltid att få tag på en 306 GTI sen, även om de inte är jättevanliga. (Och vissa på forumet gör vad de kan för att de ska bli ännu mer ovanliga
) Jag tycker det är en perfekt bil att börja köra bana med. Väldigt snäll på gränsen och tillräckligt med pulver för att vara underhållande.
Kanske lite ovanligt att köpa tillbehören innan bilen men det går alltid att få tag på en 306 GTI sen, även om de inte är jättevanliga. (Och vissa på forumet gör vad de kan för att de ska bli ännu mer ovanliga
306 GTI -97A (banracer-wannabe)
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)
Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)
Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
Det finns en jättebra tråd på rejsa om just kritik kring D2 som man bör läsa igenom innan man köper. Jag skulle rekommendera KW.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=35577
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=35577
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Ok så prestandamässigt på bana är dom inte jättemycket att hänga i julgranen?
Men till 206:an för sänkningen skulle de funka bra?
Vad blir det för skillnad att byta dämpare bak utan att byta torsionsstavar och krängningshämmare?
(för om jag förstått det rätt så ingår det dämpare bak i dessa kit?)
Vad rekomenderas då sen till en 306 GTI för att få bättre väghållning?
Vilken budget bör jag räkna med där?
Sebastian
Men till 206:an för sänkningen skulle de funka bra?
Vad blir det för skillnad att byta dämpare bak utan att byta torsionsstavar och krängningshämmare?
(för om jag förstått det rätt så ingår det dämpare bak i dessa kit?)
Vad rekomenderas då sen till en 306 GTI för att få bättre väghållning?
Vilken budget bör jag räkna med där?
Sebastian
Jag körde D2 på min Rover 620Ti. Hade tokslut orginaldämpare innan så det blev en enorm skillnad. Hårt och studsigt som tusan blev det tillsammans med 18" lågprofildäck..
Men har inte PärH nå avo-kit som alternativ istället? Jag skulle hellre satsat på det isåfall.
Men har inte PärH nå avo-kit som alternativ istället? Jag skulle hellre satsat på det isåfall.
Peugeot 406 Coupe 2.2 -03
SMC 500 Wildcat -10
SMC 500 Wildcat -10