Blåa H7 lampor?
Blåa H7 lampor?
Någon som vet ställen som säljer blåa H7 lampor med xenonlook? Biltemas 55w är inte tillräckligt vita i skenet och deras 100w är jag inte intresserad av.
Letar typ efter GE Sportlight eller liknande.
Någon butik i sthlmsområdet som säljer? Mekonomen har tex inte heller.
Tacksam för svar.
Letar typ efter GE Sportlight eller liknande.
Någon butik i sthlmsområdet som säljer? Mekonomen har tex inte heller.
Tacksam för svar.
Dieselfrälst i samarbete med 207 1,6 HDI Dieselpower. Diesel is the shit...
PS. Jag diggar min avatar...
- S.Hedström
- Klubbmedlem

Kristian wrote:Rusta hade såna förut. Kostade 19kr styck och är det närmaste xenonlook jag sett. Riktigt vitt ljus.
http://www.rusta.se/glodlampa_till_bil_ ... 01125.html
Dessa? 19:- gör mig skeptisk, hur länge kan de tänkas hålla? O andra sidan gör priset de billiga att byta oftare ändå...
Sådär, då har man bytt till Rustas H7. Blev faktiskt rätt nice. Problemet är bara att den äldre lampan i vänster strålkastare satt så hårt i sockeln/kontakten att jag fick benda bort den. Detta gjorde i sin tur att den gamla lampan gick sönder och glassplitter får in i strålkastarhuset liksom att ljusbilden nu är skev och bländar en hel del på vänster sida. Så nu måste jag till verkstad för att justera ljusbilden liksom att få strålkastaren dammsugad på splitter. Från att ha kostat 19:- st blir det nu ett gäng hundralappar till kan jag tänka mig, iallafall om strålkastarglaset är komplicerat att montera bort...
Så går det när man ibland har tummen mitt i handen samt att Peugeot inte alltid har alltför smarta lösningar på byte av lampor...
Så går det när man ibland har tummen mitt i handen samt att Peugeot inte alltid har alltför smarta lösningar på byte av lampor...
Dammsuga strålkastaren kan du ju lätt göra genom att sätta fast en plastslang med lite tape på ett vanligt dammsugarmunstycke. Finns ju plastslangar i olika dimensioner på OK. Är det för stora glasbitar för att gå in i slangen så räcker det med att de sugs fast så är det bara att dra ut slangen och plocka bortglasbiten. Ställa strålkastarna gör du mot en hus eller garagevägg. Den ena stod ju rätt om jag fattat rätt. Då har du ju den som utgångsläge. Så inte ska det behöva kosta några hundringar extra.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Har kört med Rustas blåvita lampor i några år och tycker de lyser helt okej med tanke på priset. Dock så tycker jag att de blir väldigt varma.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
R-Gubbe wrote:Dammsuga strålkastaren kan du ju lätt göra genom att sätta fast en plastslang med lite tape på ett vanligt dammsugarmunstycke. Finns ju plastslangar i olika dimensioner på OK. Är det för stora glasbitar för att gå in i slangen så räcker det med att de sugs fast så är det bara att dra ut slangen och plocka bortglasbiten. Ställa strålkastarna gör du mot en hus eller garagevägg. Den ena stod ju rätt om jag fattat rätt. Då har du ju den som utgångsläge. Så inte ska det behöva kosta några hundringar extra.
Ja jag tänkte göra det men hitta inte skruven där man justerar ljusbilden, ringde till verkstaden och fråga om det är möjligt att justera själv, tydligen inte då det rekommenderas att verkstan gör det. Naturligtvis vill de tjäna pengar men det blir nog bäst ändå ifall de gör jobbet.
Dammsuga strålkastarinsatsen ska jag be verkstan göra i samband med första servicen som sker snart.
Fanns H4 vad jag såg, köpte själv H7 idag.
Men parkeringslampan, eller vad det nu är för lampa som lyser samtidigt lyser gulaktigt.
Så det är vitt ljus och sen gult på de inre sidan av strålkastarna.
Går de att köpa vita sådana med?
Men parkeringslampan, eller vad det nu är för lampa som lyser samtidigt lyser gulaktigt.
Så det är vitt ljus och sen gult på de inre sidan av strålkastarna.
Går de att köpa vita sådana med?
Bromsbelägg 60% http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 343#902343
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
Säljes Peugeot 205 Green 1.4 -90
Såld Peugeot 406 ST 2.0 -96
Skrotad - Peugeot 106 XSI 1.6 -92 (Banbil)
Såld - Peugeot 106 XSI 1.4 -92
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
Säljes Peugeot 205 Green 1.4 -90
Såld Peugeot 406 ST 2.0 -96
Skrotad - Peugeot 106 XSI 1.6 -92 (Banbil)
Såld - Peugeot 106 XSI 1.4 -92
PuggenTO wrote:Kör med biltemas LED 5w parkeringslampor, funkar finfint. Fast de ville inte funka på pappas 406a så undrar om de fungerar på äldre bilar.
Vissa sådana lampor är väldigt enkelt uppbyggda och måste vändas rätt med + / - för att lysa.
Och nej, det fanns bara H7 och H4
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
PuggenTO wrote:Kristian wrote:Rusta hade såna förut. Kostade 19kr styck och är det närmaste xenonlook jag sett. Riktigt vitt ljus.
http://www.rusta.se/glodlampa_till_bil_ ... 01125.html
Dessa? 19:- gör mig skeptisk, hur länge kan de tänkas hålla? O andra sidan gör priset de billiga att byta oftare ändå...
Har dom på min 205a, riktigt läckert vitt ljus och har haft dom i ca 1år nu och fungerar än. Köpte flera st så jag kan byta ifall dom skulle gå ofta men d har dom inte gjort!!
Mašo Racing
Medlemsnr: 1474
PEUGEOT 205 GTI -92 --> GTI16
BMW X3 3.0da -06
IH SCOUT II -76
http://www.garaget.org/Maso" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlemsnr: 1474
PEUGEOT 205 GTI -92 --> GTI16
BMW X3 3.0da -06
IH SCOUT II -76
http://www.garaget.org/Maso" onclick="window.open(this.href);return false;
Osram har också en lampa med blått, xenonliknande sken.
Men de lär väl inte kunna tävla med Rustas i prisnivå...
http://osram.se/osram_se/Konsument/Fordonsbelysning/Produkter/Strlkastare/COOL_BLUE/index.html
Men de lär väl inte kunna tävla med Rustas i prisnivå...
http://osram.se/osram_se/Konsument/Fordonsbelysning/Produkter/Strlkastare/COOL_BLUE/index.html
406 kombi 2,2HDi - 2003
Finns en hel skog med såna där lampor på marknaden.
Skitsvårt att hitta några som lyser kraftigt dock, alla typer av lampor med "filter" på får lägre ljuseffekt, det filtreras ju bort saker av det som lampan producerar....
Verkar vara allmänt att skall man ha gott ljusutbyte måste du gå upp til 75(jo detfinns...) eller 100w lampor istf 55w om du skall ha blått eller gult ljus.
Skitsvårt att hitta några som lyser kraftigt dock, alla typer av lampor med "filter" på får lägre ljuseffekt, det filtreras ju bort saker av det som lampan producerar....
Verkar vara allmänt att skall man ha gott ljusutbyte måste du gå upp til 75(jo detfinns...) eller 100w lampor istf 55w om du skall ha blått eller gult ljus.
Hans Hellström
Jag är än så länge rätt nöjd med Rustas xenonlook lampor för 19:-. De lyser onekligen väldigt vitt, nära xenon och jag är nöjd. Visst, ljusstyrkan är inte lika bra som med en vanlig lampa men för det har man ju dim och helljus vid behov