Hej!
Är helt ny på forumet, men har sökt och inte hittat nått passande ämne.
Är så att jag har min fars 406:a i garaget hos mig, vilken har sått i ett par år nu pga anliggande bromsar samt att han lessnat på att byta tändspolar.
Nu till problemet. Skulle behöva få tag på en komplett renoverings-sats till broms-oken i bak, dvs allt. Damasker, tätning osv. Nån med tips vart man kan få tag på det? Tätningen ser ut att kunna ha varit en o-ring? (va tvungen att ha syra i för att få ur kolvarna, så dom finns inte ens kvar)
Oken är helt isärtagna nu och precis allt behövs bytas, är bara själva oket och kolven som blir kvar, samt luftnippeln då.
Sen ang tändspolar oxå, har hört att det ska finnas nått fabrikat som håller, vilket?
Tacksam för svar!
Renovera bromsok bak 406 3.0 Sport?
Biltema har ok för 649:- st
lite enklare än att renovera,
står att det bara är till 1,8 och 2,0 men det ska vara samma,är samma art. nummer hos ADCenter till 2,0 och 3,0 iaf. (nån får rätta mej om det är fel)
lite enklare än att renovera,
står att det bara är till 1,8 och 2,0 men det ska vara samma,är samma art. nummer hos ADCenter till 2,0 och 3,0 iaf. (nån får rätta mej om det är fel)
BMW 330Dat
205gti 16såld
406svtd såld
405MI16x4 såld
405gtxd såld
Volvo PV(med mossa på)
Honda VTR 1000f
205gti 16såld
406svtd såld
405MI16x4 såld
405gtxd såld
Volvo PV(med mossa på)
Honda VTR 1000f
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Nobbe wrote:Åfan.
biltema brukar jag inte förknippa med kvalité, iof verkar ju inte original oken så mkt bättre :/
Edit: Kollade Biltemas webbkatalog. finns bara fram till -00 ?
Bilen är en -01
ska vara samma
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996