Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
SNILLET wrote:Vet inte om det sagts tidigare i tråden, men jag upprepar det iaf. Fick tag i ett Simota "Cold air intake", och det medföljande filtret är BROTTSLIGT dåligt
Att ens försöka andas genom det är förenat med ganska stor ansträngning, och då handlar det bara om någon enstaka liter luft, föreställ er en MOTOR, en 2liters motor drar i sig ganska exakt lika många liter luft per minut som den varvar i rpm.
Hehe. Jag har med sagt detta tidigare för dom som satt ett mini filter brevid batteriet men har dock blivit idiotförklarad.
Har för mig att snillet tog upp just det där filtret för ett tag sedan.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Jaha, då satt man här då och kliade sig flintskallig.
Hur löser jag filtret på min mi16 på ett "kosmetiskt acceptabelt" sätt.
Vill ju att prylarna ska se orginalmonterade ut, och med en lmm som skjuter ut rätt in i framskärmen blir det ju väldigt problematiskt.
(Har ett öppet filter med standardmått ungefär i size med biltemas prylar)
Någon som har lite inspirationsbilder/tips?
edit;
Har letat lite nu, men ALLA bilder jag hittar på 205 Mi16 har antigen fuggar eller så är bilderna kapade likt denna..
Är ju lite svårt att lista ut hur man ska göra, och ont om plats är det också
Jag får väl gå ner och ta en bild på min. Vänta lite.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
datapata wrote:köpte ett lagom litet filter hos sellholm för en femhundring sist. brukar flytta upp sploarbehållaren lite mot fjäderbenstornet för att tjäna några cm
Jag hade gärna sett ett större filter
Om man kör på lyktspolarbehållaren och skippar den vanliga + flyttar bak batteriet har man ju alla möjligheter i världen till filter med avskämning
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
datapata wrote:köpte ett lagom litet filter hos sellholm för en femhundring sist. brukar flytta upp sploarbehållaren lite mot fjäderbenstornet för att tjäna några cm
och tack till er som tog er tid att ta en bild för min skull!
Blir nog en lösning som liknar eran, doch har jag ju flyttat batteriet, och planen från början var att med hjälp av lite böjjar placera 205ans orginalfilterburk på batteriplattan (för ett orginaltroget utseende), men med bauta LMMen så blir ju det praktiskt taget omöjligt.
Återkommer med bilder när jag byggt klart, så kanske dem kan vara till användning i framtiden!
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
lite olika v8or har jag liggandes. Saknar dock en 205a.
Tveksamt till om det går mittmontera. Motorn lär hamna mellan framstolarna. Såvida man inte vänder på det och har fwd ^^
Vore iofs en kul projekt.
Någon som har den optimala lösningen på placering av filter på 405gtx, det ser ju helskumt ut när insuget kröker bakåt upp över toppen för att sen gå ut på sidan och fram till grillen! (sorry om jag hattar runt o kladdar i varenda tråd nu).
Det finns ju inte direkt gott om utrymme där original slang mynnar ut i grillen, förutom innanför då, men där värmen kylaren på ganska fint.