Centrallås låter (för) mycket? + glappande förarstol

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Kung_Bore

Centrallås låter (för) mycket? + glappande förarstol

Post by Kung_Bore »

Jag är relativt nybliven ägare till en Peugeot 406 -00 och är mycket nöjd. Men jag har funderat över en sak: Centrallåset låter ganska mycket både när man låser och låser upp. Är det normalt? Vissa andra bilar låter det ju knappt någonting om. T.ex. Nissan Note för att nämna en.

Sen är det lite glapp i förarstolen, man kan vicka den lite fram och tillbaka. Jag har vant mig vid detta och stör mig inte längre på det, men undrar om det är svårt att åtgärda/kommer att bli värre? Bultarna som håller den fast i golvet verkar inte vara lösa.
Peugeot 406 ST 2.0 AUT -00
406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

Tycker att min bil också låter väldigt mycket när man låser och låser upp. Ska nog vara så tror jag. :)
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Tycker nog att alla 406 låter en del när man låser eller låser upp. Störs man för mycket får man väl öppna på lite avstånd.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Srti_Racing

Re: Centrallås låter (för) mycket? + glappande förarstol

Post by Srti_Racing »

Kung_Bore wrote:Jag är relativt nybliven ägare till en Peugeot 406 -00 och är mycket nöjd. Men jag har funderat över en sak: Centrallåset låter ganska mycket både när man låser och låser upp. Är det normalt? Vissa andra bilar låter det ju knappt någonting om. T.ex. Nissan Note för att nämna en.

Sen är det lite glapp i förarstolen, man kan vicka den lite fram och tillbaka. Jag har vant mig vid detta och stör mig inte längre på det, men undrar om det är svårt att åtgärda/kommer att bli värre? Bultarna som håller den fast i golvet verkar inte vara lösa.

Har samma problem med min stol. ( 605:a ) ? Lönt agöra vid eller ?
Älskar min Peugeot 605 Srti Ltt -95 :D
Andreas Ohlsson
073-8084915
Post Reply