Hejsan! Ska koppla in en stereo i min 405a. Dock så finns inte original kablarna kvar så jag får dra nya. Den konstanta strömmen tänkte jag ta direkt från batteriet men vart är det bäst att ta den strömmen som ska sättas på när man vrider om nyckeln?
Jag undrar även vilken storlek jag ska ha på säkringen till den kabeln som går direkt från batteriet?
Hoppas någon kan hjälpa mig, det är så trist att åka utan musik.
Ström till stereo
Ström till stereo
Tobias Olsson
Peugeot lös tyvärr...
Peugeot lös tyvärr...
Re: Ström till stereo
Olssonz wrote:Hejsan! Ska koppla in en stereo i min 405a. Dock så finns inte original kablarna kvar så jag får dra nya. Den konstanta strömmen tänkte jag ta direkt från batteriet men vart är det bäst att ta den strömmen som ska sättas på när man vrider om nyckeln?
Jag undrar även vilken storlek jag ska ha på säkringen till den kabeln som går direkt från batteriet?
Du tar ström från tändningslåset, mät med tädningen av då ska de vara 12+ på en. med tändningen på så de vara 12+ på flera. ta du 12 på någon utav de andra
jag gjorde så iaf
Peugeot 205 CTI
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Peder_306Dimma wrote:Olssonz wrote:Hejsan! Ska koppla in en stereo i min 405a. Dock så finns inte original kablarna kvar så jag får dra nya. Den konstanta strömmen tänkte jag ta direkt från batteriet men vart är det bäst att ta den strömmen som ska sättas på när man vrider om nyckeln?
Du tar ström från tändningslåset, mät med tädningen av då ska de vara 12+ på en. med tändningen på så de vara 12+ på flera. ta du 12 på någon utav de andra
jag gjorde så iaf
Okej, tack för hjälpen
Tobias Olsson
Peugeot lös tyvärr...
Peugeot lös tyvärr...
Olssonz wrote:Peder_306Dimma wrote:Olssonz wrote:Hejsan! Ska koppla in en stereo i min 405a. Dock så finns inte original kablarna kvar så jag får dra nya. Den konstanta strömmen tänkte jag ta direkt från batteriet men vart är det bäst att ta den strömmen som ska sättas på när man vrider om nyckeln?
jag gjorde så iaf
Okej, tack för hjälpen
Hoppas du förstod
Peugeot 205 CTI
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT