Monterade även nya fjäderbenslagringar och bussningar samt k-stag samtidigt.
Efter en vecka så läckte oljan ut ur min nya dämpare vänster fram, kontaktade ge-motorsport, (där jag hade köpt dem) och de skulle skicka en ny.
Körde med detta ett tag då jag var i behov av bilen, bilen var helt stum vf alltså, så det slog som fasen i hålor (metalliskt). Inte så konstigt dock när dämparen ligger i botten.
Tröttnade på detta oljud så i väntan på att min nya dämpare skulle komma bytte jag till min orginaldämpare med sänkfjädern monterad.
Slog lika mycket med denna då den dämparen förmodligen var sliten och fjädrade som f*n.
Tog 2 månader för ge-motorsport att skicka en ny och när jag väl fick dämparen så var det till högersidan
Nu 1 månad senare har jag alltså fått en vänsterdämpare och monterat på denna på bilen.
Jag tycker att ge-motorsport har behandlat mitt ärende mycket oproffsigt och rekomenderar ingen att köpa där ifrån.
Nu till problemet. När jag svänger samtidigt som jag kör över trotoarskant eller om jag kör väldigt fort över en djup håla så säger det donk, är mycket bättre än innan då det inte är ett metalliskt klonk.
Ljudet kommer mestadels från högersidan.
Jag funderar på om det är en egenskap från sänksatsen då den är jävligt hård, eller om man skall köpa andra fjäderbensbussningar som är hårdare.
Hoppas jag inte rört till det för mycket...
/Mvh Olof