Någon som kan info mig om vart motståndsrelät sitter! 206GTI

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Snuttan

Någon som kan info mig om vart motståndsrelät sitter! 206GTI

Post by Snuttan »

Kollar på bildelsbasen efter del men vill gärna vet a vart mitt sitter,kan va bra o veta vid byte ;-) Måste oxå veta hur det ser ut :shock: Måste få ett slut på att fläkten går på MAX heeeeela tiden :cry:

Har en 206 GTI 00:a om det hjälper er....att hjälpa mig med info :wink:
Snuttan

Re: Någon som kan info mig om vart motståndsrelät sitter! 20

Post by Snuttan »

Ingen som vet va fasiken denna sitter gömd!!?? Hört under/bakom handsfaket bla bla...men vi ser den inte...e jag blind eller :roll: :roll:
ala
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ala »

Sätt reglaget för luftintag (inner/ytterluft) i läge "återcirkulation"
Kolla sedan upp i luftkanalen som då är öppen ovanför handsfacket.
Däruppe syns fläktmotståndet som du tar tag i och vrider ett kvarts varv tills det lossnar.
När man fått ner det en bit kopplar man från kontaktstycket bara :)
Ok.. Kanske lite trångt och enl vissa måste man ta bort handskfacket.
Snuttan

Post by Snuttan »

Helt galet men den finns inte...syns ej...eller känns!! Hämtade ut delen idag så jag vet ju hur den ser ut iallafall! Hur jäkla gömd e denna jäkel!! SNÄLLA hjäääälp :cry:
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Team_Hink_Racing »

Snuttan wrote:Helt galet men den finns inte...syns ej...eller känns!! Hämtade ut delen idag så jag vet ju hur den ser ut iallafall! Hur jäkla gömd e denna jäkel!! SNÄLLA hjäääälp :cry:

Har du gjort detta? Sätt reglaget för luftintag (inner/ytterluft) i läge "återcirkulation"
Snuttan

Post by Snuttan »

Japp! Vi har gjort detta,det öppnas o man ser fläkten men vi ser inge motstånd! Försökt känna efter dennan oxå! Vi har en klimat/ac eco eller va det heter,spelar detta någon roll?

Team_Hink_Racing wrote:
Snuttan wrote:Helt galet men den finns inte...syns ej...eller känns!! Hämtade ut delen idag så jag vet ju hur den ser ut iallafall! Hur jäkla gömd e denna jäkel!! SNÄLLA hjäääälp :cry:

Har du gjort detta? Sätt reglaget för luftintag (inner/ytterluft) i läge "återcirkulation"
ala
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ala »

Ok. Om du har en automatisk klimatanläggning (har man kanske förstås på en sådan :) ) så sitter motståndet inbyggt med kupefläkten.
Fläkten demonteras från rattsidan och man får lossa rattaxeln för att få ut den.
Snuttan

Post by Snuttan »

Tack! Lät ju as bökigt :lol: dvs detta skulle va så lätt o byta efter info jag fått här. Kanske för att min e en GTI eller? Då vår e på andra sidan en vad jag fått info på vart jag skulle leta :wink:
ala wrote:Ok. Om du har en automatisk klimatanläggning (har man kanske förstås på en sådan :) ) så sitter motståndet inbyggt med kupefläkten.
Fläkten demonteras från rattsidan och man får lossa rattaxeln för att få ut den.
Snuttan

Post by Snuttan »

PS
Betyder att jag måste byta ut hela fläkten va??
ala wrote:Ok. Om du har en automatisk klimatanläggning (har man kanske förstås på en sådan :) ) så sitter motståndet inbyggt med kupefläkten.
ala
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ala »

Snuttan wrote:PS
Betyder att jag måste byta ut hela fläkten va??

Tyvär är det nog så just till 206.
Kolla med Peugeot så det blir rätt.
Snuttan

Post by Snuttan »

:lol: blir att åka tillbaka o lämna tillb. detta relä då o börja jaga en ny fläkt...eller??
Post Reply