Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Tja, ny på forumet. Precis köpt en 205GTI Monte Carlo -91:a
Motorn är helrenoverad och moddsen är: Dr Schrick kam typ steg 2, Dr Schrick ventilfjädrar, något planad topp, Green Cotton filter, Supersprint extractor, 2.5" avgas m racecat. Bilen går jävligt fint men som bekant vill man ju alltid ha mer ! Jag kommer löpa linan ut till hösten med portning, högkompskolvar , blueprinting, sprut å mappning mm. Tänkte se vad dansmotorn jaz(z) har å ge om man lägger lite stålar i den Nu till min fråga till Er som vet, ger en portning av insuget någon vinst med mina övriga mods samt om det ger något med ett Unichip med nämnda mods. Tacksam för svar från Er puggabögar då jag e rått färsk
den bilen känner jag igen, tror jag. var en niklas från lidingö som byggde ihop den om det är rätt bil, men det bör inte finnas många montecarlo med de delarna.... finns gammal projekttråd kvar
friare andningsvägar är alltid bra, men portningen ger nog inte mycket i förhållande till vad det kostar. med det är klart att det ger lite. ett annat sprut så du får full nytta av kamaxel osv är nog inte fel, bör kunna ge en del, spec om du får bort lmm
Spiderpig wrote:Yes, dom dyra sakerna kommer efter sommarn men innan dess så vill jag göra nåt. En putsning av insuget å Unichip, lr ?
Du kommer inte att märka nån skillnad på insuget så låt det vara sålänge.
Satsa på Unichip så motorn blir optimal.
fast då kan han lika gärna köpa annat sprut på en gång om han ändå planerar separata spjäll, blir ju en onödig kostnad för unichip annars för att ha det över sommaren bara
Det lär sitta en box bredvid orginal ECU om jag inte är felinformerad.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Spiderpig wrote:Sant sant. Gör dom Unichipet optimalt för min bil ? Alltså en enklare form av mappning lr ?
Motorstyrningen blir optimerad till din nuvarande setup, skulle du ändra någonting senare går det fint att få den ommappad för de nya moddsen.
Har för mig att det skulle kosta i runda slängar 5000:- ink montering första ggn, sen billigare vid ommappning. Detta var dock för typ 2 år sen, så det kan troligen kosta något mer nu?
Mycket intressant att följa detta projekt!
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
Ok, thanks. Ska kolla om det sitter nån separat box. Lägger upp en projekt tråd sen när bygget börjar på allvar.Dock ramlade det in 2st EVO 3 stolar idag......svarta m blåa 3" bälten
Ja då men ingen eller väldigt få på detta forum är villiga att batala något. Skicka gärna ett PM med dina funderingar så kan vi se om det kan bli något.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Spiderpig wrote:Förresten, nån som vet var man kan köpa plastskärmar/huv lr kolfiberhuv e ju najs
om du får tag på någon leverantör för plastskärmar som inte är breddade, ja då får du gärna berätta vart. skärmar är det enda jag saknar i plast tror jag...
205 gti -91 w.sr. nuvarande projekt =)
audi a4 1,8t brukskombi...
vw 1302s sommarglidare =)
volvo 360 -87 vinterbil som alltid retar någon;)
205 gti-87 såld
205cti-mi16 såld
volvo s40 e85 såld
saab 2,3t-s såld