vit olja???
vit olja???
hej allla kunniga
jag skulle fylla på olja på min 406 2,2 sport igår och upptäckte en vitgrå kletig substans i locket, har försökt hitta nån info och förstod att det kunde ha med topplockspackningen att göra
har ingen vit olja där man kontrollerar hur mycket olja man har, på "stickan" så att säga, det kommer mycke vit rök ur avgasröret och det pluddrar lite i det, jag tyckte motorn gick lite knackigt innan jag fyllde på olja detta har nu slutat, hur orolig bör jag vara??? o vad kan det kosta att kolla toppapackningen?? Tacksam för hjälp 
Det är säkerligen bara kondens under locket, har en förmåga att bli sådär på vintern.
Det bästa är att ta av kåpan och rengöra och samtidigt byta olja.
Det bästa är att ta av kåpan och rengöra och samtidigt byta olja.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Håll koll på kylvätskenivån, försvinner d vatten å den ryker vitt e d risk för att packningen har gått.
Försvinner d dock inget vatten så e d som Dagger nämner, bara kondens.
Försvinner d dock inget vatten så e d som Dagger nämner, bara kondens.
www.almostracing.se
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Re: vit olja???
jonne wrote:det kommer mycke vit rök ur avgasröret och det pluddrar lite i det
Så här års bolmar det alltid rejält ur avgasrören. Simma lugnt!
Fredrik Pettersson
0 st Peugeoter
Alfa 75 3,0 1988, Alfa 164 TS Super 1995, Jaguar XJR 1995, Buick Skylark 1969
0 st Peugeoter
Alfa 75 3,0 1988, Alfa 164 TS Super 1995, Jaguar XJR 1995, Buick Skylark 1969