Skit i förgasaren

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Flood

Skit i förgasaren

Post by Flood »

Jag har en Opel Vectra -00 som andra bil.
Körde på nästan tom tank och då började motorlampan lysa sedan dog bilen, den går att starta men dör så fort man släpper gasen.
Troligen skit i förgasaren.
Jag har provat att varva motorn tills motorlampan slutar lysa och det har den gjort men problemet återkommer.
Någon som har några tips på vad man kan göra, typ byta något filter rengöra något?
Har haft en 205 CTI 88a
Q Ball Racing

Re: Skit i förgasaren

Post by Q Ball Racing »

Flood wrote:Jag har en Opel Vectra -00 som andra bil.
Körde på nästan tom tank och då började motorlampan lysa sedan dog bilen, den går att starta men dör så fort man släpper gasen.
Troligen skit i förgasaren.
Jag har provat att varva motorn tills motorlampan slutar lysa och det har den gjort men problemet återkommer.
Någon som har några tips på vad man kan göra, typ byta något filter rengöra något?

jag skulle testa med att rengöra tomgångsventilen och spjällhuset och se till att dessa funkar som det ska.

du har ingen förgasare. försvann på 99% av alla bilar från och med årsmodell 1988 (88b) när katalysator vart lagstadgat och standard på så gott som alla bilar. insprutning har du och troligen en datastyrd sådan med motorbox och en del givare lite här och var på motorn.
så mitt tips är som ovanstående att rengöra dessa och kontrollera funktionen på dom. alternativt är att du åker till närmaste verkstad och får felkoderna avlästa så är det betydligt enklare för dig att veta vart du ska börja skruva.
lycka till
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Flood

Post by Flood »

Tack, det ska jag prova.
Har haft en 205 CTI 88a
Post Reply