Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
datapata wrote: för mig är det iaf viktigast att ha kul och trivas med bilen och de flesta peugeoter har gott om körglädje redan i orginalutförande
Av precis den anledningen är jag rädd att modifiera chassit för mycket på mina bilar. Känns som att med friska dämpare och rätt däck ligger bilarnas kapacitet redan en bit över vad många i denna klubben behärskar.
bilen är garanterat över mina kunskaper redan, anledningen till coilovers runt om är mest för att kunna justera höjden efter behag utan att krångla till det.
vikten jag jagar är mest i stället för att trimma, vikt/effekt förhållandet ändras ju ganska rejält märker jag när jag räknar lite på allt jag tar bort. bilen blir förhoppningsvis lättare än dem flesta.
205 gti -91 w.sr. nuvarande projekt =)
audi a4 1,8t brukskombi...
vw 1302s sommarglidare =)
volvo 360 -87 vinterbil som alltid retar någon;)
205 gti-87 såld
205cti-mi16 såld
volvo s40 e85 såld
saab 2,3t-s såld
datapata wrote: för mig är det iaf viktigast att ha kul och trivas med bilen och de flesta peugeoter har gott om körglädje redan i orginalutförande
Av precis den anledningen är jag rädd att modifiera chassit för mycket på mina bilar. Känns som att med friska dämpare och rätt däck ligger bilarnas kapacitet redan en bit över vad många i denna klubben behärskar.
Många tror ju att när det kränger och skriker i däcken ligger man på max.
Riktigt så enkelt är det ju inte.
Jo så är det Jag vågar inte mer så fort det kränger och tjyter Nått som är häftigt är när man kör tex Emmaboda ( Autobahnkonbana ) så håller man långa powersladds i kanske 150-160km/h Dä ä fräkt Eller när man håller fullt under bron på kullen med ouppvärmda slick i bak. Med svärfar i högerstolen
bilen är garanterat över mina kunskaper redan, anledningen till coilovers runt om är mest för att kunna justera höjden efter behag utan att krångla till det. vikten jag jagar är mest i stället för att trimma, vikt/effekt förhållandet ändras ju ganska rejält märker jag när jag räknar lite på allt jag tar bort. bilen blir förhoppningsvis lättare än dem flesta.
Det tråkiga är att hur mycket man än lättar en bil blir inte prestanda i höga farter bättre Men det är kul på bana för där når man sällan de farterna
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
bilen är garanterat över mina kunskaper redan, anledningen till coilovers runt om är mest för att kunna justera höjden efter behag utan att krångla till det. vikten jag jagar är mest i stället för att trimma, vikt/effekt förhållandet ändras ju ganska rejält märker jag när jag räknar lite på allt jag tar bort. bilen blir förhoppningsvis lättare än dem flesta.
Det tråkiga är att hur mycket man än lättar en bil blir inte prestanda i höga farter bättre Men det är kul på bana för där når man sällan de farterna
det är kul när man krånglar runt på småvägar och mellan rödljus och sånt larv:)
det är ju faktiskt väldigt sällan man är uppe i höga farter med dem här små rackarna, ska jag transportera mig fort på motorvägen så tar jag nog audin ist:)
med lättningen så bygger man ju bort allt vad komfort heter så det lär inte bli några långturer:p
205 gti-87 såld
205cti-mi16 såld
volvo s40 e85 såld
saab 2,3t-s såld
TheDagger wrote:Det tråkiga är att hur mycket man än lättar en bil blir inte prestanda i höga farter bättre Men det är kul på bana för där når man sällan de farterna
Aerodynamik och effekt är enna svåra å komma runt om det är prestanda i höga hastigheter man vill åt.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
TheDagger wrote:Det tråkiga är att hur mycket man än lättar en bil blir inte prestanda i höga farter bättre Men det är kul på bana för där når man sällan de farterna
Aerodynamik och effekt är enna svåra å komma runt om det är prestanda i höga hastigheter man vill åt.
våra bilar är väl inte jättebra aerodynamiskt sett?:p
205 gti-87 såld
205cti-mi16 såld
volvo s40 e85 såld
saab 2,3t-s såld
våra bilar är väl inte jättebra aerodynamiskt sett?:p
Egentligen är det väl inte så illa på alla modeller, men chassiet är inte gjort för att hantera de krafterna som uppstår i höga farter kombinerat med hög drivhjulseffekt.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.