700-1400:- för en felsökning?? Rimligt??
700-1400:- för en felsökning?? Rimligt??
Har ingen koll men kan tycka det va lite saftigt...eller? Betalade 500:- för en felsökning förra året på en golf på VAG! Har ju inge val nu då 206:an GTI -oo går ojämt på tomgången....får snällt betala...hoppas på att den landar på det lägsta = 700:- inkl.moms
PS Är väl samma taxa på alla peugeot i stockholm?
PS Är väl samma taxa på alla peugeot i stockholm?
Tar det sån lång tid som 1tim ? deras maskin borde väl kunna läsa av felet fortare...kan jag tycka!
SNILLET wrote:Skall man tjäna pengar och betala lön till den som gör det så är 650-800:- ganska rimligt om man räknar med att det tar en timme.
Finns branscher där de tar mindre timpeng men det tjänar de oftast in på material m.m. då.
Vart bor du? Jag kan läsa felkoder åt dig i danderyd gratis... eftersom du har en peugeot
Jag har möjligheten fram till fredag.
Jag har möjligheten fram till fredag.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jag tror tyvärr att 700 kr är för en halvtimme, 1400 är för en timme.
Taxorna på en märkesverkstad i Stockholm ligger där.
Taxorna på en märkesverkstad i Stockholm ligger där.
306 GTI -97A (banracer-wannabe)
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)
Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)
Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
SNILLET wrote:Sammy wrote:Bilprovningen kan läsa ut felkoder åt dig, mot ersättning.
Jag upptäckte igår att de gör det vid bes av bilar med OBD uttag.... och noterar på protokollet, visste jag inte
Det var nytt för mig med!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- Andreas Bystedt
Jaaacob wrote:SNILLET wrote:Sammy wrote:Bilprovningen kan läsa ut felkoder åt dig, mot ersättning.
Jag upptäckte igår att de gör det vid bes av bilar med OBD uttag.... och noterar på protokollet, visste jag inte
Inte för mig, fick underkänt..det är nytt från december på bilar nyare än 2002.
Fd. Medlem nr 527
Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Andreas Bystedt wrote:Jaaacob wrote:SNILLET wrote:Sammy wrote:Bilprovningen kan läsa ut felkoder åt dig, mot ersättning.
Du fick felkod under diagnosen ?
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Rengöringsgucka tycker jag du skall vara lite restriktiv med.
Är det längesedan bilen fick den servicen där tändstiftsbyte ingår så påverkar det gången på tomgång. Är så löjligt långa intervaller på de bytena att stiften ser ut som skit i slutet, och det påverkar gången.
Det är inte så att bilarna fungerar EXAKT lika bra under hela miltalet mellan servicearna, i synnerhet inte med de moderna bilarnas intervaller.
Är det längesedan bilen fick den servicen där tändstiftsbyte ingår så påverkar det gången på tomgång. Är så löjligt långa intervaller på de bytena att stiften ser ut som skit i slutet, och det påverkar gången.
Det är inte så att bilarna fungerar EXAKT lika bra under hela miltalet mellan servicearna, i synnerhet inte med de moderna bilarnas intervaller.
Hans Hellström
Tändstiften är precis bytta pga vi fick info om att det kunde vara dom som var dåliga....va nu ej det som var felet då den gick ojämt på tomgången iallafall
!
!
SNILLET wrote:Rengöringsgucka tycker jag du skall vara lite restriktiv med.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Joakim Enoksson wrote:Kolla laddspänningen! batteriet kanske är dags att byta. Kan vara för låg spänning!!!
Eller generator
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
inge bra eller?
Det där "cleaner" man skulle hälla i bensinen dvs blanda ner ibland bensinen!
Re: inge bra eller?
Snuttan wrote:Det där "cleaner" man skulle hälla i bensinen dvs blanda ner ibland bensinen!
Är lite sådär *nja* på den....
Finns kraftiga sådana medel som ibland kan hjälpa maskiner som är helt fullständigt igenkorkade att vakna till liv, men i ditt fall är jag tveksam.
Enkelt förklarat kan man säga att det finaste filtret i spridarna sitter inuti spridaren, man riskerar snarare att få mer skit i de filtren om man kör sådant rengöringsmedel.
Om det ens ÖHT löser nåt alls.... utan bara kostar pengar.
Hans Hellström
Andreas Bystedt wrote:Jaaacob wrote:SNILLET wrote:Sammy wrote:Bilprovningen kan läsa ut felkoder åt dig, mot ersättning.
woot? ytterligare en anledning att vägra bilprovningen. ^^
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/