visst har du en rallye? snälla förstör den inte behåll åtmistone orginalstolarna och montera/skicka med dem vid eventuell försäljning
Det stämmer bra det, JGSons gamla. Mjo nog kommer jag behålla orginalstolarna. Tycker dock dom är rätt fula och inte alls så bekväma. Därför jag funderar på att slänga in några andra. Förstöra bilen skulle aldrig falla mig in.
macrus wrote:Funderar på att slänga in ett par, fällbara "sportstolar" i min etthundrasexa istället för de tråkiga fula orginal sätena som sitter nu.
Men funderar lite, visst är det inga problem att besiktiga bilen sålänge de är monterade ordentligt i chassit? Eller måste stolarna ha något certifikat eller godkänningar?
Tänk på att det är mycket jobb att montera stol i 106. Gör man det enkelt slår man huvudet i taket. Jag valde att bulta min direkt i golvet, givetvis med lämplig förstärkning av dito.
Du fick mig att både fundera en och två gånger och nu är jag jävligt kluven på hur jag ska göra.
Hade hoppats på att det inte var allt för mycket mickel med det.
Märkligt att det ska bli så galet om man använder skenorna då?
macrus wrote:Funderar på att slänga in ett par, fällbara "sportstolar" i min etthundrasexa istället för de tråkiga fula orginal sätena som sitter nu.
Men funderar lite, visst är det inga problem att besiktiga bilen sålänge de är monterade ordentligt i chassit? Eller måste stolarna ha något certifikat eller godkänningar?
Tänk på att det är mycket jobb att montera stol i 106. Gör man det enkelt slår man huvudet i taket. Jag valde att bulta min direkt i golvet, givetvis med lämplig förstärkning av dito.
Du fick mig att både fundera en och två gånger och nu är jag jävligt kluven på hur jag ska göra.
Hade hoppats på att det inte var allt för mycket mickel med det. Märkligt att det ska bli så galet om man använder skenorna då?
en hundrasex är ganska liten från början. monterar man en sån stol i orginalskenor brukar nya stolen komma högre upp. behåll orginalstolarna och lägg pengarna på något roligare
glömt bort hur den rallyen såg ut. den som har annan front? du är inte sugen på att sälja bilen istället då? ser den orginal ut kan jag tänka mig en sån
Hade hoppats på att det inte var allt för mycket mickel med det. Märkligt att det ska bli så galet om man använder skenorna då?
en hundrasex är ganska liten från början. monterar man en sån stol i orginalskenor brukar nya stolen komma högre upp. behåll orginalstolarna och lägg pengarna på något roligare
glömt bort hur den rallyen såg ut. den som har annan front? du är inte sugen på att sälja bilen istället då? ser den orginal ut kan jag tänka mig en sån
Mjo, men bilen är f*n rätt hög ändå för att vara så liten. Well, får fundera på det där.
Bilen ÄR orginal förrutom coilovers och avgassystemet. Avagassystemet ska dock bytas ut till ett supersprint. Bilen kommer förbli orginal till utseendet förrutom vita backspeglar och andra fälgar som ligger och väntar nu.
Längtar till sommaren och jag sålt Fååååården.
Hur pass mycket skiljer det i kabelhärvan mellan en 306 GTI med knappkodlås och en Xsara VTS med kod i nyckeln? Kan man köra med 306 härvan med upplåst box eller måste man ha Xsara härva och den här lilla boxen som sitter under ratten? Hoppas något förstod iallafall
S.Hedström wrote:Hur pass mycket skiljer det i kabelhärvan mellan en 306 GTI med knappkodlås och en Xsara VTS med kod i nyckeln? Kan man köra med 306 härvan med upplåst box eller måste man ha Xsara härva och den här lilla boxen som sitter under ratten? Hoppas något förstod iallafall
Hur menar du ?
Är Xsaran en bil med transponder i nyckeln ?
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
S.Hedström wrote:Hur pass mycket skiljer det i kabelhärvan mellan en 306 GTI med knappkodlås och en Xsara VTS med kod i nyckeln? Kan man köra med 306 härvan med upplåst box eller måste man ha Xsara härva och den här lilla boxen som sitter under ratten? Hoppas något förstod iallafall
Hur menar du ?
Är Xsaran en bil med transponder i nyckeln ?
Stämmer!
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Tur att den här tråden finns Är det någon som har koll på hur stort hål det är i taket för antennen på en 406 Coupé? Är bekväm av mig och orkar inte skruva isär det bara för att mäta
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996