Blinker problem

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Bomben

Blinker problem

Post by Bomben »

Jag har en Peugeot 206 -00, som jag har fått ett litet blinkerproblem med.
Lagom till besiktning.
I tid och otid börjar den vänstra blinkersen att blinka, sker oftast när man startar bilen dock.
Det räcker med att föra blinkersspaken knappa 1mm uppåt för att få ur blinkersen.
Har jag fått något jord fel eller är det bara glapp i blinkersspaken?
206 -00
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Låter som att det är din blinkersspak som börjar sjunga på sista versen!
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

japp, gissar med på blinkers spaken
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Bomben

Post by Bomben »

låter bra att det lutar åt ett mekaniskt problem och inte ett elfel
206 -00
JGS

Post by JGS »

Lutar mer åt elfel (com 200) fast det är mekaniskt.
Bomben wrote:låter bra att det lutar åt ett mekaniskt problem och inte ett elfel
Bomben

Post by Bomben »

com 200?
206 -00
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Bomben wrote:com 200?

2000 t.om., JGS missade en nolla.
Sök på "Spakcentral" på bildelsbasen för bilder. Den sitter runt rattstången och det är i den spakarna sitter så det räcker tyvärr inte bara att byta spak utan det är hela enheten som gäller.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Claes B wrote:
Bomben wrote:com 200?

2000 t.om., JGS missade en nolla.
Sök på "Spakcentral" på bildelsbasen för bilder. Den sitter runt rattstången och det är i den spakarna sitter så det räcker tyvärr inte bara att byta spak utan det är hela enheten som gäller.

Och den är naturligtvis icke delbar ?
Mek fel kan ju händig svensson ibland fixa själv då, men det..... är säkerligen väl ihoplimmat :)
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Allt som är ihopsatt är delbart... 8)
Men det är inte nåt (ens) jag skulle ge mig på utan att ha en annan att byta med. Har faktiskt inte kollat jättenoga på min gamla från 406:an, men nog tror jag att den går att ta isär. Men vis efter att ha dissikerat en spak från en äldre 406 så har jag helt enkelt bedömt det som meningslöst. Spaken jag dissikerade hade helt enkelt för stora mekaniska skador på komponenterna för att det skulle gå att reparera med enkla medel, skulle tro det är likadant i COM2000 spakarna... Jag hittade dessutom en beg. (nästan flong ny) för 400:- så valet var enkelt.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Frågan man ställer sig är också hur många puggmodeller som har samma com2000 enhet. Har funderat på det där ett tag eftersom jag klurar på om man kan "eftermontera" farthållare i partnern :), men det är ju något helt annat..........
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

SNILLET wrote:Frågan man ställer sig är också hur många puggmodeller som har samma com2000 enhet. Har funderat på det där ett tag eftersom jag klurar på om man kan "eftermontera" farthållare i partnern :), men det är ju något helt annat..........

Det har jag funderat på med, de ska tydligen inte passa... Inte till/från 406 ivf., de har inte samma originalnummer som nån annan än just 406. Kan ju ha med att 406 inte har full multiplex att göra. Fast åas. så skiljer det artikelnummer beroende på vilken modell 406 det är med...

OnT: Kollade lite på bildelsbasen och det verkar att 206 från 2000 inte har COM2000 utan lösa spakar? Kan det vara så på alla modeller eller är det olika tro. Hursomhelst, om spakarna har den nya utformningen, den som sitter i nya Peugeoter än idag, så sitter det COM2000. Ser spakarna inte såna ut så ska det nog gå att byta bra spaken.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

Claes B wrote:
SNILLET wrote:Frågan man ställer sig är också hur många puggmodeller som har samma com2000 enhet. Har funderat på det där ett tag eftersom jag klurar på om man kan "eftermontera" farthållare i partnern :), men det är ju något helt annat..........

Det har jag funderat på med, de ska tydligen inte passa... Inte till/från 406 ivf., de har inte samma originalnummer som nån annan än just 406. Kan ju ha med att 406 inte har full multiplex att göra. Fast åas. så skiljer det artikelnummer beroende på vilken modell 406 det är med...

OnT: Kollade lite på bildelsbasen och det verkar att 206 från 2000 inte har COM2000 utan lösa spakar? Kan det vara så på alla modeller eller är det olika tro. Hursomhelst, om spakarna har den nya utformningen, den som sitter i nya Peugeoter än idag, så sitter det COM2000. Ser spakarna inte såna ut så ska det nog gå att byta bra spaken.

det är tydigen lite varierande det där. 406:an jag bytte på var en 00:a med lös spak
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

datapata wrote:det är tydigen lite varierande det där. 406:an jag bytte på var en 00:a med lös spak

På 406 dök COM2000 upp 2002, har inte sett nån tidigare med.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496