Kan ej öppna bagagen
Kan ej öppna bagagen
Har en Peugeot 307 från 2002.
Att öppna bagagen har vart lite svårt nu under vintern, har märkt det lite tidigare men då har det bråkat 1 gång av 100 nu är det tvärtom. Får alltså inte upp den för tillfället.
Hör ju att knappen under handtaget på bagagen klickar så nått sitter ju där.
Hur ser denna konstruktion ut?
Kan man köpa knappen lös som sitter under?
Och hur kommer man åt allt?
Alla tips mottages tacksamt
Att öppna bagagen har vart lite svårt nu under vintern, har märkt det lite tidigare men då har det bråkat 1 gång av 100 nu är det tvärtom. Får alltså inte upp den för tillfället.
Hör ju att knappen under handtaget på bagagen klickar så nått sitter ju där.
Hur ser denna konstruktion ut?
Kan man köpa knappen lös som sitter under?
Och hur kommer man åt allt?
Alla tips mottages tacksamt
Den felande länken!
-
Q Ball Racing
titta i instruktionsboken om hur du öppnar bagaget utan att knappen funkar.
sen kan du gå in till peugeot och beställa en ny mikrobrytare till bagageluckan.
billig del och väldigt lätt att byta.
sen kan du gå in till peugeot och beställa en ny mikrobrytare till bagageluckan.
billig del och väldigt lätt att byta.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Kombi du har? På kombin så får du krypa bak o då ser du låskistan, o på höger sida finns ett litet hål som du får köra i en liten mejsel. Då ska den gå o öppna.
Jag gav ca 320kr på Pugg.
Jag gav ca 320kr på Pugg.
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03
Q Ball Racing
ala wrote:Felet KAN även vara i själva låset (solenoiden).
Men det är vanligast med knappen eller dålig anslutning i knappens kontakt.
visst och felet KAN vara sladdarna som går från bsi till låsknapp eller från bsi till låskista. dock något jag ALDRIG varit med om. har på dom bilarna jag fixat (ca 200 stycken) alltid varit mikrobrytaren eller oxid i densamme.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Q Ball Racing wrote:ala wrote:Felet KAN även vara i själva låset (solenoiden).
visst och felet KAN vara sladdarna som går från bsi till låsknapp eller från bsi till låskista. dock något jag ALDRIG varit med om. har på dom bilarna jag fixat (ca 200 stycken) alltid varit mikrobrytaren eller oxid i densamme.
Ok. Ville bara berätta vad JAG varit med om.
Har också bytt en hel del knappar men även låskistor.
När det är fel i låskistan så brukar det höras ett klick från den när man försöker öppna, men den orkar inte riktigt.
Menar att det kan vara värt att kolla lite extra innan man far iväg och handlar fel grejor.
Skriver på forumet för att försöka hjälpa och inte för att köra TA battle.
-
Q Ball Racing
ala wrote:Q Ball Racing wrote:ala wrote:Felet KAN även vara i själva låset (solenoiden).
Ok. Ville bara berätta vad JAG varit med om.
Har också bytt en hel del knappar men även låskistor.
När det är fel i låskistan så brukar det höras ett klick från den när man försöker öppna, men den orkar inte riktigt.
Menar att det kan vara värt att kolla lite extra innan man far iväg och handlar fel grejor.
Skriver på forumet för att försöka hjälpa och inte för att köra TA battle.
tufft, är du med TA tekniker???
vilken verkstad??? vi har då säkert träffats
Tack för era svart. Borde vara mikrobrytaren efter att ha läst era svar här.
Det hörs inget klick förutom från mikrobrytaren när bagagen inte går upp, när det klicket hörs går alltid bagagen upp.
Märkte idag att höll jag in knappen så öppnade den sej sen om det var en tillfällighet eller inte det vet jag icke. Satsar nog på en mikrobrytare till att börja med den verkar ju inte svindyr iaf.
Det hörs inget klick förutom från mikrobrytaren när bagagen inte går upp, när det klicket hörs går alltid bagagen upp.
Märkte idag att höll jag in knappen så öppnade den sej sen om det var en tillfällighet eller inte det vet jag icke. Satsar nog på en mikrobrytare till att börja med den verkar ju inte svindyr iaf.
Den felande länken!