Torkarproblem

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Pendlaren

Torkarproblem

Post by Pendlaren »

Hej igen. Är det någon som vet varför vindrutetorkarna inte går när det är kallt ute. Om jag prövar så kan det gå från några få till ganska många minuter innan dom startar. Då kan det bli ett slag och sedan efter ytterligare tid kan dom börja fungera. Ideer sökes.
Mvh.
Peugeot 605 srdt 1995
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Vatten i torkarmotorn mest antagligen.
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... rmotor+605
Det är en tråd jag skrivit om det i, tror jag beskrivit nån stans hur jag bytt kol i den osv. med.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Pendlaren »

Stort tack till Claes B. Det var en massa vatten i motorn så jag rengjorde och sprayade och nu funkar det. Men ett problem finns kvar, torkarna parkerar en bit upp på rutan och börjar sen nästa gång med att gå ner först för att sedan vända. Det måste väl bero på att armen på motorn är fel monterad eller? Men dom går ju i alla fall. :lol:
Peugeot 605 srdt 1995
Peugeot_605
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peugeot_605 »

Pendlaren wrote:Stort tack till Claes B. Det var en massa vatten i motorn så jag rengjorde och sprayade och nu funkar det. Men ett problem finns kvar, torkarna parkerar en bit upp på rutan och börjar sen nästa gång med att gå ner först för att sedan vända. Det måste väl bero på att armen på motorn är fel monterad eller? Men dom går ju i alla fall. :lol:

Hade samma problem med min torkarmotor. Ingen idé att försöka sig på att reparera det. Felet sitter troligtvis inne i motorn.

Däremot kan du kontrollera kablaget från torkarmotorn, kontakten där är skit. Kan glappa och ge det fenomenet. Finns en kontakt till och det är under spolarvätskepåfyllningen. Kolla den med.OM det inte löser sig så...

Köp en beg på skrot och byt. Går snabbt det.

http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hlight=605
Captain Klutz
V_605

Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin :roll:
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen ;)
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt. :tard:
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Post Reply