Ang forumsdelar.

Åsikter om forumet/hemsidan? Skriv det här isåfall.
Bim

Ang forumsdelar.

Post by Bim »

Går de på något vis att göra så man bara har tillgång till projektsidan som medlem? dvs inte skitsnack?

Skippa offtopic nu.
Bromsbelägg 60% http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 343#902343

Robin Nielsen

Kör Volvo S70 T5 -99
Säljes Peugeot 205 Green 1.4 -90
Såld Peugeot 406 ST 2.0 -96
Skrotad - Peugeot 106 XSI 1.6 -92 (Banbil)
Såld - Peugeot 106 XSI 1.4 -92
Ankan
Senior

Re: Ang forumsdelar.

Post by Ankan »

Bim wrote:Går de på något vis att göra så man bara har tillgång till projektsidan som medlem? dvs inte skitsnack?

Skippa offtopic nu.

Får jag fråga varför?
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
Dart

Post by Dart »

Ja, det går. Ottis gjorde samma grej för ett par år sen.
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Bim wrote:Går de på något vis att göra så man bara har tillgång till projektsidan som medlem? dvs inte skitsnack?

Skippa offtopic nu.

Vad är det för fel på Skitsnack?
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Dart

Post by Dart »

R-Gubbe wrote:

Skippa offtopic nu.

Jag är inte där :lol: sry bim :oops:

Stenis
Super Senior

Post by Stenis »

R-Gubbe wrote:

Skippa offtopic nu.

Nja...Bim menar nog INTE tillgång till Skitsnack...endast "Projekt"..
Eller...att han INTE vill ha skitsnack i tråden..

Jag håller med helt och klart!! Vad inspirerar och motiverar nya "forumsmedlemmar" mer än att se vad ni gör och gjort med era räsers??
Det gör förhoppningsvis att dessa blir betalande medlemmar och ökar tillgångarna i kassan...

Låt forumsmedlemmar få tillgång till projekt, läsa och kommentera men EJ starta egen tråd!!!

Enkelt...eller hur?
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Aha! Då är jag med och instämmer Stenis. Det kan ju vara en lockfågel för att få nya medlemmar. Så var det så du menade Bim. Då var det ett toppenförslag. :thumbup:
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Aha, så om jag förstår er andra och Bim rätt så tycker ni att reggade medlemar på forumet ska ha insyn i projektavdelningen, men inte ha rättigheter att skriva eller kunna starta trådar. För att locka nya användare. E detta rätt?

I så fall trycker jag på *gilla*-knappen :wink:
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Stenis
Super Senior

Post by Stenis »

Peter Igelhammar wrote:Aha, så om jag förstår er andra och Bim rätt så tycker ni att reggade medlemar på forumet ska ha insyn i projektavdelningen, men inte ha rättigheter att skriva eller kunna starta trådar. För att locka nya användare. E detta rätt?

I så fall trycker jag på *gilla*-knappen :wink:

Skriva och ställa frågor bör man få göra... Dock inte starta egen tråd..!!!
Risken är annars att forumet flödas med "En fråga ang. XXX's projekttråd" i andra forumsavdelningar..
Grumpy Old Fart!!
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

Då kan man ju strunta i att bli medlem. Om man nu inte vill åka på träffar osv som jag vill. Jag har inge projekttråd fast jag pysslar med bilarna. Känner inget direkt jättesug av att skapa en heller. Nä, det är inge bra alls :?
Peugeot 106
Peugeot 206
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

S.Hedström wrote:Då kan man ju strunta i att bli medlem. Om man nu inte vill åka på träffar osv som jag vill. Jag har inge projekttråd fast jag pysslar med bilarna. Känner inget direkt jättesug av att skapa en heller. Nä, det är inge bra alls :?

jag håller med, nån morot måste det ju finnas för att betala medlemsavgift även om man inte vill åka bana. är det 20-30% av betalande medlemmarna som kör bana? de andra betalar ju för forumen samt ev bara för att stödja klubben. så om man öppnar t.ex projetdelen, vem betalar 250 spänn enbart för att få starta en egen tråd där när det kostar gratis på många andra forum som t.ex garaget?
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Jag är gaaaanska säker på att det inte var det BIM syftade på, men det får han utveckla själv isåfall.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Stenis
Super Senior

Post by Stenis »

Öööö....?? Så man ska betala 250:- för att kolla andras byggen..??
Hihi...den var ju fin! Som det skrivs i tråden innan så "är det ju gratis på t.ex. Garaget"... Så varför då betala?? :lol:

Nä, det handlar ju om att folk hör om "monsterpuggar" (nåja..) men kan ju inte se dom och projekttråden för att få idéer själva och kunna ta del av kunskapen som många ändå besitter här...

250:- för att kunna få tillgång till Skitsnack, Medlemsforumet, Bytes, rabatter hos sponsorer samt tillfälle att rasta sin räser på bana är väl skäl nog...?? Eller?
Ska man då även snuva de intresserade av räser/billjud/styling på uppslag och idéer samt möjligheten att få svar på frågor som kanske hägrar?

Det anser jag vara rent utav kasst!!

Att jag nu först reagerat på det är väl för att jag själv inte har tillgång längre (självvalt det vet jag), men jag var inte en frekvent besökare på Projekt innan heller. Dock kan jag förstå andra nu....

jaja...mitt bidrag i debatten. Som sagt är jag inte en stor f*n av den delen själv så. Men tänkte mest på andra och klubben...
Grumpy Old Fart!!
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

Stenis wrote:Öööö....?? Så man ska betala 250:- för att kolla andras byggen..??
Hihi...den var ju fin! Som det skrivs i tråden innan så "är det ju gratis på t.ex. Garaget"... Så varför då betala?? :lol:

Nä, det handlar ju om att folk hör om "monsterpuggar" (nåja..) men kan ju inte se dom och projekttråden för att få idéer själva och kunna ta del av kunskapen som många ändå besitter här...

250:- för att kunna få tillgång till Skitsnack, Medlemsforumet, Bytes, rabatter hos sponsorer samt tillfälle att rasta sin räser på bana är väl skäl nog...?? Eller?
Ska man då även snuva de intresserade av räser/billjud/styling på uppslag och idéer samt möjligheten att få svar på frågor som kanske hägrar?

Att jag nu först reagerat på det är väl för att jag själv inte har tillgång längre (självvalt det vet jag), men jag var inte en frekvent besökare på Projekt innan heller. Dock kan jag förstå andra nu....

jaja...mitt bidrag i debatten. Som sagt är jag inte en stor f*n av den delen själv så. Men tänkte mest på andra och klubben...
Att betala för att visa sitt eget bygge måste väl ändå anses som ännu dummare isåfall.. Att ta bort någonting som lockar nya medlemmar är väl också bara dumt. Garaget och liknande är ju inte ens i närheten av vad detta forum är om man nu är intresserad av våra franska bilar.

Anledningen till att jag är medlem på detta forumet är ju knappast för de rabatter vi har med tanke på hur lite rabatt det egentligen är. Jag är medlem för den gemenskap som finns här, att få kunna köra på bana samt att stötta klubben. Att få kika i projekttrådarna var en morot för mig att bli medlem innan jag hade hunnit på några träffar eller ens hunnit tänka på banträffar. Jag vet inte hur länge jag satt och snyltade på brorsans acc innan jag själv beslutade att bli medlem för att just kunna kika i projektforumet.

Näru, jag tycker det alldeles utmärkt som det är just nu.

Jag ursäktar om något är formulerat underligt. Jag skyller på ölen 8)
F.ö tycker jag BIM är en snålfis [-(
Last edited by S.Hedström on Fri Mar 26, 2010 22:33, edited 1 time in total.
Peugeot 106
Peugeot 206
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Kontakta ankan BIM.... är övertygad att ni kan lösa detta.
Hans Hellström

Dart

Post by Dart »

Stenis wrote:Öööö....?? Så man ska betala 250:- för att kolla andras byggen..??

Agree!
Stenis <3

Stenis
Super Senior

Post by Stenis »

....ere snålt i leden eller...?? :wink:
Grumpy Old Fart!!
Alto

Post by Alto »

en liten fråga, borde det inte gå att ha en vecka eller liknande där projekt delen är öppen för icke medlemar att läsa och svara

för att få en inblick i vad som lurar bakom stängda dörrar

ingenting är ju värre än att fått smaka på tårtan och sen inte få en hel bit...

en synpunkt från en som ännu inte sett projekt delen, och som är osäker om det är värt slantarna :)
-1990 405 Mi16 *2.5" från katten, mocca/antracit stolar, tonade baklampor, och lite bucklor här och där ;P
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^

-Läget är hopplöst men inte allvarligt
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Alto: det var en sådan "sneak-peek" under Januari en tid i år, kan komma tillbaka nästa år igen, det har inte diskuterats än :)
Hans Hellström

Stenis
Super Senior

Post by Stenis »

Alto wrote:en liten fråga, borde det inte gå att ha en vecka eller liknande där projekt delen är öppen för icke medlemar att läsa och svara

för att få en inblick i vad som lurar bakom stängda dörrar

ingenting är ju värre än att fått smaka på tårtan och sen inte få en hel bit...

en synpunkt från en som ännu inte sett projekt delen, och som är osäker om det är värt slantarna :)

Det är lite det jag menar...asså att det INTE är värt slantarna!

Slantarna betalar man för att man brinner/tycker om Peugeot, klubben, gillar banåka med klubben, vill ha rabatt hos "sponsorer" och få tillgång till i särklass VÄRLDENS bästa forumsdel... Skitsnack!!

Projekt är inget man betalar 250:- för...det som det står massor med gånger ovan i denna tråd.
Grumpy Old Fart!!
Post Reply