Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Jag använde den när jag luftade ur mitt nya system
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
är det bara jag som inte bryr mig om vad bromsvätskan kostar när det är dags att byta det är ju inte direkt så man byter 2 ggr/ veckan så om en flaska kostar 30:- eller 100:- har inte så stor betydelse
datapata wrote:är det bara jag som inte bryr mig om vad bromsvätskan kostar när det är dags att byta det är ju inte direkt så man byter 2 ggr/ veckan så om en flaska kostar 30:- eller 100:- har inte så stor betydelse
Det är 0.25l i biltemaflaskan så halvliterpriset är ju 58:-, lite drygt hälften mot andra märkens DOT 5.1 vätskor.
Min åsikt är att man lika gärna kan köpa den där om man har vägarna förbi.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
datapata wrote:är det bara jag som inte bryr mig om vad bromsvätskan kostar när det är dags att byta det är ju inte direkt så man byter 2 ggr/ veckan så om en flaska kostar 30:- eller 100:- har inte så stor betydelse
Mmhm... Lite som med motorolja. På ett byte motorolja gör man slut med bränsle för kanske 10000:- men man är glad om man kan spara 100:- på oljan.
På ett byte bromsvätska är det väl ungefär samma förhållningssätt, man kan kanske spara så mycket som 50:-
Nog för att man ska ta tillvara på sina pengar, men ibland så silas det en hel del mygg.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Jag tillhör dem som ALLTID jagar mygg, men inte i onödig utsträckning, man kör t.ex. inte onödiga vägar eller spenderar onödig arbetstid för att spara småsummor, men när infon finns där rakt framför näsan och produkten är lätttillgänglig, inte sjutton låter man bli ?
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
alltså, är man på biltema av andra orsaker kan man ju köpa med sig bromsvätska för att "slippa" köpa på något annat ställe. men jag skulle aldrig köpa där bara för att det är billigare när det är så små pengar