Oljud i klimatanläggning 307sw -05
Oljud i klimatanläggning 307sw -05
Ta två st a4 papper och gnugga mot varandre, "SSSSSSSSSS".
Så låter det när klimatanlägningen på min 307'a slås på, dvs ljudet "kommer och går" lite oregelmässigt.
Försvinner när jag slår av den.
Fungerar visserligen, men hur länge mon tro...
Någon?
Så låter det när klimatanlägningen på min 307'a slås på, dvs ljudet "kommer och går" lite oregelmässigt.
Försvinner när jag slår av den.
Fungerar visserligen, men hur länge mon tro...
Någon?
- Peter Igelhammar
- Crew

E det på låga varv på fläkten?
Min viner lite upp o ner hela tiden. Har läst nånstans att det är rätt normalt. Men det är inte så störande som du skriver.
Har du kollat så det inte ligger massa löv nere i fläktmotorn? Lyft på filtrena och kika.
Min viner lite upp o ner hela tiden. Har läst nånstans att det är rätt normalt. Men det är inte så störande som du skriver.
Har du kollat så det inte ligger massa löv nere i fläktmotorn? Lyft på filtrena och kika.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Verkar inte ha något med fläkten att göra, ljudet är det samma.Peter Igelhammar wrote:E det på låga varv på fläkten?
Skall kolla i fläktmotorn, tack
-
Q Ball Racing
gasen
min gissning ligger med på att det är gasen i ac systemet som börjar ta slut eller försvinna.
är nästan så säker så jag kan lägga en 20 lapp på bordet här och säga att du får den om jag har fel.

är nästan så säker så jag kan lägga en 20 lapp på bordet här och säga att du får den om jag har fel.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Re: gasen
Q Ball Racing wrote:min gissning ligger med på att det är gasen i ac systemet som börjar ta slut eller försvinna.
Lägger nog inget mot där nej, verkar som gasen är slut. Iaf så blir det inget kallt, och när jag trycker på "AC" och "ECO" kommer upp på dispayen så stoppar "surret". Får väl kolla upp om det är ngn läckage
Ja jag hade samma fel förra våren när bilen togs fram. Fläkten slutade då också fungera. Den hoppade dock igång när allt var fixat med ac:n. Dock var det långt ifrån en billig historia. Hela kalaset slutade för mig på över 14lax. 
BMW 318d -08
Honda Civic Type R -07 Såld
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
Volvo 144 -67 (bra vinterbil) Såld
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
- Peter Igelhammar
- Crew

En fyllning av ac utan nån större kontroll och arbete kostar ca 700kr.
Peugeot Sport Club Crew
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
OLW wrote:Ja jag hade samma fel förra våren när bilen togs fram. Fläkten slutade då också fungera. Den hoppade dock igång när allt var fixat med ac:n. Dock var det långt ifrån en billig historia. Hela kalaset slutade för mig på över 14lax.
Ajjjjjjjj, det gjorde ont i plånba(o)ken.....14'
Vad var det grunnläggande felet, spruckna rör lr?
Jag har 307SW -05 mod som gått 9000 så jag tycker det är liiiiite tidigt.
Det var kondensorn som gått sönder. Den plus lite nya rör och en massa timmar så kommer man lätt upp i pris. Hoppas att du inte drabbats av samma problem. Min 206 RC från -03 hade vid tillfället gått 6200mil.
BMW 318d -08
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
OLW wrote:Det var kondensorn som gått sönder. Den plus lite nya rör och en massa timmar så kommer man lätt upp i pris. Hoppas att du inte drabbats av samma problem. Min 206 RC från -03 hade vid tillfället gått 6200mil.
Ok, jag med...
Nu har jag iaf beställd service med koll på klimat/fläkt mm, så får vi se.