tändkablar mi16
tändkablar mi16
var köper man sånna billigast o bäst?
mekonomen hade inte inne o var inte så pigga med att ta hem det heller... så finns det några andra ställen man kna beställa/köpa tändkablar från som håller schysst kvalité iaf.
mekonomen hade inte inne o var inte så pigga med att ta hem det heller... så finns det några andra ställen man kna beställa/köpa tändkablar från som håller schysst kvalité iaf.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Re: tändkablar mi16
Amar wrote:var köper man sånna billigast o bäst?
Vilka lata medarbetare jag verkar ha...
Ge Mekonomen Boschnumret på tändkabelsatsen så kan de inte skylla på att de måste leta.
Av en händelse har jag numret här: 0986356751
När jag kollade för några veckor sedan kostade den 1087kr på Mekonomen. Vad Peugeot tar vet jag inte, men det är inte mindre iaf.
/Johan
sundin: när jag kollar på mekonomens sida til min bil så kostar kablarna 96kr styck.
vet du vad det är för fabrikat på de? eller om de är något att ha... kvalitetsmässigt iaf.
för de var itne så dyra
autokatalogen.se vill ha 515kr för en sats... inte dyrt det heller.
förresten... sundin: vet du var bränslepumpsrelät sitter på en gti16?
titta gärna i den här tråden också o se om du kan bidra med något.
http://www.peugeot-sport-club.com/phpBB2/viewtopic.php?t=8622
vet du vad det är för fabrikat på de? eller om de är något att ha... kvalitetsmässigt iaf.
för de var itne så dyra
Amar wrote:sundin: när jag kollar på mekonomens sida til min bil så kostar kablarna 96kr styck.
för de var itne så dyra
Jo, jag är medveten om att det står att de kostar 96kr styck. Du ser även att det är samma artikelnummer på kablarna också. Dvs de är alla lika långa. Dessutom är inte hattarna vinklade. De funkar säkert. Det är Beru-kablar med mycket hög kvalitet, samma märke som vi har till tändstift, tändspolar mm.
Om du söker på en Mi16 så kommer inte dessa kablar upp... Vet ej varför. Kan vara en indikation på att de inte rekommenderas egentligen.
Jag har alltid hört att man ska använda original Bosch-kablar till dessa motorer. Då är det det numret jag angav tidigare.
Jag skulle inte montera några andra kablar än Bosch på den motorn.
Tyvärr vet jag inte på rak arm var det reläet sitter.
Jag har köpt av Autofrance, en komplett sats Bougicord (originalkablar) kostar 540kr inkl moms. På förpackningen står det BX16V, Mi16 och 309 GTi16.
Fördelarlock/rotor fabrikat Ducellier kostar 650kr inkl moms, även här originaldelar som kostar nästan det dubbla på Peugeot. Mekonomen säljer billigare men det är piratdelar "Made in Italy".
Köpte också sotningssats till XU9JAZ för 540kr (!) innehållandes toppackning, ventiltätningar m.m. Fulonomen ska ha 400kr för bara toppackingen

Fördelarlock/rotor fabrikat Ducellier kostar 650kr inkl moms, även här originaldelar som kostar nästan det dubbla på Peugeot. Mekonomen säljer billigare men det är piratdelar "Made in Italy".
Köpte också sotningssats till XU9JAZ för 540kr (!) innehållandes toppackning, ventiltätningar m.m. Fulonomen ska ha 400kr för bara toppackingen
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
IvarS wrote:Jag har köpt av Autofrance, en komplett sats Bougicord (originalkablar) kostar 540kr inkl moms. På förpackningen står det BX16V, Mi16 och 309 GTi16.
Köpte också sotningssats till XU9JAZ för 540kr (!) innehållandes toppackning, ventiltätningar m.m. Fulonomen ska ha 400kr för bara toppackingen![]()
Grymt billigt!
Köp.
Jag skulle inte montera några andra kablar än Bosch på den motorn.
Du behöver ju inte överdriva. Bougicord klarar jobbet precis lika bra.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
TheDagger wrote:Jag skulle inte montera några andra kablar än Bosch på den motorn.
Du behöver ju inte överdriva. Bougicord klarar jobbet precis lika bra.
Jag överdriver inte. På alla mina Mi16 har det suttit Bosch-kablar original. Därför likställde jag Bosch med original. Det är mycket möjligt att Peugeot använde Bougicord (har f.ö. aldrig hört talas om dessa) på en del Mi16 också. Då fungerar givetvis dessa lika bra.
Det jag menade är:
JAG skulle inte montera några andra kablar än original på den motorn.
Vill ni veta varför kan ni fråga tomten.
sitter väl Bosch insprutningssystem på MI16 också väl?
jag skulle byta tändkablar innan när jag totalservade min bil och precis alla jag pratade med (inklusive pug i Hässleholm) sa använd orginal Bosch tändkablar annars blir det bara problem ... där av att jag inte bytte på grund av pugs pris på dem ...
jag skulle byta tändkablar innan när jag totalservade min bil och precis alla jag pratade med (inklusive pug i Hässleholm) sa använd orginal Bosch tändkablar annars blir det bara problem ... där av att jag inte bytte på grund av pugs pris på dem ...
Bougicord sitter org. på min cittra med. Är även original på en väldig massa olika bilmärken, det är en jäkligt stor tillverkare. Menar alltså inte att Bosch skulle va dåliga, men de är onödigt dyra tycker jag.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
IvarS wrote:Jag har köpt av Autofrance, en komplett sats Bougicord (originalkablar) kostar 540kr inkl moms. På förpackningen står det BX16V, Mi16 och 309 GTi16.
Köpte också sotningssats till XU9JAZ för 540kr (!) innehållandes toppackning, ventiltätningar m.m. Fulonomen ska ha 400kr för bara toppackingen![]()
Från vilket företag köpte du sotningssatsen? 540 lät jäkligt billigt du
har för mig att det kosta närmare 2k på mekonomen..
tacksam om du har nån www adress lr nummer till återförsäljare
Mvh//Fyrre