lumpan wrote:Hmm, konstigt.. aja i dragrace MÅSTE du då ha handskar, tycker det bör vara krav även vid bankörning.
chansen i dragrace att tappa kontrollen så mycket så man får fordonet börja brinna vid kraschen är nog lite större än på bana med vanliga personbilar där de inte är extrema hastigheter men jag förstår varför du tycker som du gör;D
heltäckande menas med väl hela kroppen och händerna är inkl tycker man.
lumpan wrote:Att ha handskar har ju faktiskt ett värde.
Om din polares bil står och brinner, så har du kanske 3-4 sek extra på dig att få ut han med handskar på. Tungt om din polare dör för du sket i handskarna, "för ratten är så hal"
Många verkar tro att dessa regler finns för att nån tänder på handskar eller så..
Finns faktiskt ingen regel om handskar, jag har diskuterat detta tidigare innan banträffarna då jag hade "fått för mig" det utifrån detta med heltäckande klädsel. Men jag kör med handskar ändå just för att det känns bra ur säkerhetssynpunkt.
NU har jag visserligen ett par feta MC "vantar" som iaf SER klumpiga ut, men de är faktiskt sköna att köra med. Greppar ratten skitbra.
Haha, du lura i mig det!
Iof så hade du fått för dig det.. Men jag hade inga handskar, så visade inte mina händer förräns jag satt i bilen påväg ut från depån..
Nämen Sjögestad är billigt och trevlig samvaro på kvällen har vi haft i ett par år. Så det kan jag rekommendera, även om det inte är något lyxhotell så ger det en viss nostalgi feeling.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
R-Gubbe wrote:Nämen Sjögestad är billigt och trevlig samvaro på kvällen har vi haft i ett par år. Så det kan jag rekommendera, även om det inte är något lyxhotell så ger det en viss nostalgi feeling.
Jepp, även mannen med skägget känns i viss mån "nostalgisk", det var hemskt trevligt förra året när gänget åkte iväg med nyckeln till rummet där jag skulle sova, blev borta typ svinlänge och gubben bestämde sig för att gå igenom hela byggets historia med mig....
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
R-Gubbe wrote:Nämen Sjögestad är billigt och trevlig samvaro på kvällen har vi haft i ett par år. Så det kan jag rekommendera, även om det inte är något lyxhotell så ger det en viss nostalgi feeling.
Jepp, även mannen med skägget känns i viss mån "nostalgisk", det var hemskt trevligt förra året när gänget åkte iväg med nyckeln till rummet där jag skulle sova, blev borta typ svinlänge och gubben bestämde sig för att gå igenom hela byggets historia med mig....
vi kunde väl inte hjälpa att vi inte hittade den förbannade bensinmacken?
good times.. hoppas på en minst lika trevlig tillställning i år
S.Hedström wrote:Någon som vill dela rum med mig och brorsan?
en plats över?
Hallå där.... någon hade tänkt åka med dig upp Boka om till 4 bäddsrum kanske i så fall, men då får du f-n inte SÄLJA bilen innan får då blir vi nog sura på dig allihop
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.