Kamremsbyte på C4 2.0?
- lill_sankan
Kamremsbyte på C4 2.0?
Hej. Undrar om nån vet när kamremsbytet ska göras på en C4 med 2-liters bensinare? Citroënakuten verkar ganska dött...
Peugeot 207 GT -07
- lill_sankan
- lill_sankan
Har ingen C4, vill bara ha så mycket info som möjligt innan ev. köp. Är det inte ganska dyrt att byta på PSA-bilar jämfört med andra? Om man utelämnar VAG-bilar förstås.Claes B wrote:Är ju samma motor som Peugeot vill att man byter vart fjärde år på så det kanske är en riktlinje, men jag tror faktiskt att det är 6 år på Citroën. Har du ingen servicebok? Står ju i den isf.
För att vara på den säkra sidan så byt efter 4 år, är ju relativt billigt på PSA-bilar.
Peugeot 207 GT -07
lill_sankan wrote:Har ingen C4, vill bara ha så mycket info som möjligt innan ev. köp. Är det inte ganska dyrt att byta på PSA-bilar jämfört med andra? Om man utelämnar VAG-bilar förstås.Claes B wrote:Är ju samma motor som Peugeot vill att man byter vart fjärde år på så det kanske är en riktlinje, men jag tror faktiskt att det är 6 år på Citroën. Har du ingen servicebok? Står ju i den isf.
För att vara på den säkra sidan så byt efter 4 år, är ju relativt billigt på PSA-bilar.
Allt är ju relativt, visst finns det väl billigare bilar att byta rem på men totalt sett skulle jag tippa på att PSA ligger på den undre halvan av prisspektrat. Delarna är billiga och verkstäderna tar mindre betalt än många andra märken om man pratar märkesverkstäder.