Glasluckan där bak ("i" bakluckan) går helt plötsligt inte att stänga på vår 407 SW.
Den hakas inte fast i stängt läge utan det blir bara att den ligger och vilar lite mot luckan.
Vad tror ni det kan bero på? Nåt elektroniskt?
Glasluckan går ej att stänga (407SW)
- 406_Jonathan
-
Q Ball Racing
Re: Glasluckan går ej att stänga (407SW)
406_Jonathan wrote:Glasluckan där bak ("i" bakluckan) går helt plötsligt inte att stänga på vår 407 SW.
Den hakas inte fast i stängt läge utan det blir bara att den ligger och vilar lite mot luckan.
Vad tror ni det kan bero på? Nåt elektroniskt?
kom förbi ljungby så kikar jag på det åt dig.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
- 406_Jonathan
- 406_Jonathan
Jag har sökt och hittat ett par trådar om glasluckan. Problemet verkar i de fallen varit att den plötsligt öppnats och sedan gått att stänga.
Den här microbrytaren det snackas om, var sitter den och vad är det? Är det själva knappen?
Jag delade på kappen till glasluckan och den har inte fastnat i "tryckt läge".
Delen i bakluckan som snurras och sedan ska hålla fast glasluckan när man stänger den, ska den gå att snurra till stängt läge med glasluckan öppen (om man pillar lite). Snurrar man den så släcks belysningen i bagaget och bilen verkar tro att luckan är stängd. Men den fastnar inte där, utan snurras tillbaka i öppet läge om man släpper.
Den här microbrytaren det snackas om, var sitter den och vad är det? Är det själva knappen?
Jag delade på kappen till glasluckan och den har inte fastnat i "tryckt läge".
Delen i bakluckan som snurras och sedan ska hålla fast glasluckan när man stänger den, ska den gå att snurra till stängt läge med glasluckan öppen (om man pillar lite). Snurrar man den så släcks belysningen i bagaget och bilen verkar tro att luckan är stängd. Men den fastnar inte där, utan snurras tillbaka i öppet läge om man släpper.
Last edited by 406_Jonathan on Wed May 05, 2010 23:29, edited 1 time in total.
- 406_Jonathan
- 406_Jonathan