Hej,
Är relativt nyinflyttad till Gbg och söker en pålitlig verkstad som även har humana priser, helst på Hisingen. Bilen är en 406:a 2,0 årsm 02.
Saker som behöver göras är;
-Byta Katalysator. Ny OEM katalysator inköpt.
-Byta hjullager fram.
-Byta Oljetråg. (hur komplicerat är detta? Är det bara å skruva bort skruvarna runt tråget eller ska man demontera andra saker först?)
För detta behövs väl ingen märkesverkstad.
Tacksam för all hjälp/svar.
Frågor om 406:a och verkstad.
De flesta skruvar väl själv, de som inte gör det kanske lämnar till märkesverkstad?
Jag har ingen som helst koll på verkstäder i GBG, jag gör allt på mina bilar själv om det inte handlar om garanti. Men valfri Mekonomenverkstad eller liknande borde ju kunna göra ett bra jobb lite billigare än märkesverkstaden.
Jag har ingen som helst koll på verkstäder i GBG, jag gör allt på mina bilar själv om det inte handlar om garanti. Men valfri Mekonomenverkstad eller liknande borde ju kunna göra ett bra jobb lite billigare än märkesverkstaden.
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Hamo bil vid Åby, Mölndal är i särklass de bästa/trevligaste/duktigaste i stan och har franska bilar som specialitet
http://gulasidorna.eniro.se/företag/hamo-bilservice:68197852_gs
http://gulasidorna.eniro.se/företag/hamo-bilservice:68197852_gs
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Ja ibland måste man ta en risk... Letade på blocket och kontaktade en verkstad.
Väl på plats var jag lite tveksam men oljetråget och lagret byttes och allt verkar vara bra gjort så det går inte att klaga på.
Det roliga är kostnadsbilden;
Peugeot Hisingen ville ca 6500 för samma jobb men då inklusive olja och lager.
Exakt samma offert från en Mekonomen verkstad var på över 8000...
Denna lilla verkstad tog 1700 för arbetet och jag stod för delarna. Det blev ändå hälften så mycket som Peugeots pris.
Nästa steg är Katalysator byte.
Väl på plats var jag lite tveksam men oljetråget och lagret byttes och allt verkar vara bra gjort så det går inte att klaga på.
Det roliga är kostnadsbilden;
Peugeot Hisingen ville ca 6500 för samma jobb men då inklusive olja och lager.
Exakt samma offert från en Mekonomen verkstad var på över 8000...
Denna lilla verkstad tog 1700 för arbetet och jag stod för delarna. Det blev ändå hälften så mycket som Peugeots pris.
Nästa steg är Katalysator byte.