Diagnosuttag!? 605:a
Diagnosuttag!? 605:a
Jag äger en 605 v6 12v 95:a och vill veta var diagnosuttaget sitter och hur det ser ut?
Nästa fråga: om bränslemätaren och färddatorn blinkar på modellen med klimator vad kan det bero på?Tack!
Nästa fråga: om bränslemätaren och färddatorn blinkar på modellen med klimator vad kan det bero på?Tack!
-
snusmummriken
Jag är inte säker, men jag tror din bil är lite för gammal för att ha ett "diagnosuttag". Jag undrar om inte OBD och sådant kom något år ellet två senare? Men i sådana fall finns det lite kontaktdon framför elektronikboxen under motorhuven. Där kan man "blinka" fram en del felkoder. Det står lite om det här. Men om du hittar ett diagnosuttag under handskfacket så antar jag att du behöver någon OBD-läsare eller så för att plocka koderna.
Claes B wrote:Man måste koppla in den på Peugeots egna apparat, så nån hemmalösning med att läsa felkoder är tyvärr inte möjlig.
gäller det även min?
En 2,1 TD 605 -96
Vilket instrumen är det man skall ha?
OBD I eller II? eller någon annan?
efter lite surfande hittade jag denna
http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... tik&gid=41
0070GE denna borde väl vara rätt?
Every day I´m forced to add another person to the list of people who piss me of!/Calvin
Diagnosuttag 605 v6 95
2 år har gått och jag har fortfarande inte hittat uttaget kan någon vänlig själ ta ett kort och visa mej hur/var det sitter?
Jag har kollat i boxen där boxarna sitter ,under handskfacket i säkrings facket och i närheten av batteriet!!!!!?????ska den se ut som en boschkontakt eller?är den alltid GRÖN eller kan den va en annan färg?
Jag har kollat i boxen där boxarna sitter ,under handskfacket i säkrings facket och i närheten av batteriet!!!!!?????ska den se ut som en boschkontakt eller?är den alltid GRÖN eller kan den va en annan färg?
Prova att titta där
//Patrik
http://www.psaracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.peugeot205.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pontiactransam.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------------
Peugeot 508 SW 1,6 e-Hdi -11
Peugeot 406 St 2,1 Td -97
Peugeot 205 8v turbo x4 -89 Dimma
Peugeot 205 Cti -87
Peugeot 405 Mi16 -90 är i bilparadiset
Peugeot 405 Mi16 x4 -89 är i bilparadiset
Är stolt ägare till klubbens första fyrhjulsdrivna 205:a
Re: Diagnosuttag 605 v6 95
steffe2 wrote:2 år har gått och jag har fortfarande inte hittat uttaget kan någon vänlig själ ta ett kort och visa mej hur/var det sitter?
Den är brun och sitter under handskfacket. Ta loss skyddet ovanför passagerarfotutrymmet och där sitter den, ett brunt diagnosuttag som såvitt jag vet inte går att läsa med nåt annat än originalutrustning (eller Kinaderivat därav). Det är inte standard OBD eller EOBD utan Peugeots egen standard.
Diagnosuttag! (BLINKKOD)
Ja ni är snälla som engagerar er i min fråga.Nu kanske det är så här att eftersom jag inte hittar det uttag som jag räknat med (2 pins grön för blinkkod) så kanske den inte finns ? eller? några beskriver det som ett brunt uttag för profesionell diagnos och några andra en lite enklare för blinkkod. Den senare har jag köpt ett instrument till.
Re: Diagnosuttag 605 v6 95
Claes B wrote:steffe2 wrote:2 år har gått och jag har fortfarande inte hittat uttaget kan någon vänlig själ ta ett kort och visa mej hur/var det sitter?
Den är brun och sitter under handskfacket. Ta loss skyddet ovanför passagerarfotutrymmet och där sitter den, ett brunt diagnosuttag som såvitt jag vet inte går att läsa med nåt annat än originalutrustning (eller Kinaderivat därav). Det är inte standard OBD eller EOBD utan Peugeots egen standard.
Lyssna på Claes..
I min 95:a sitter kontakten precis där han säger..
Att äga en Peugeot är en livsstil
Dricka pilsner ÄR visst en hobby !
Peugeot 605 3.0 SV-95 Executive Express
Citroen C4 1,6 -05 Familjetransportör
Saab 9-5 Aero Kombi -01
Dricka pilsner ÄR visst en hobby !
Peugeot 605 3.0 SV-95 Executive Express
Citroen C4 1,6 -05 Familjetransportör
Saab 9-5 Aero Kombi -01