Jadu komma in i en alpine är inte helt lätt när man är 1.93
Först gjorde jag kardinalfelet med att inte sätta in benet först.
Så här skall det gå till
* in med höger benet.
* vrid benet under ratten, kan göra lite ont men det är det ända sättet
* häv dig NER i bilen
* försök (oftast med hjälp av handkraft) att få in vänsterbenet i bilen.
* upp till vänster under ratten finns facket som innehåller pedaler så det är där benen skall vara
Filmen var verkligen en nostalgitripp Men är speciellt svag för R4, Berline och "Paddan". Första bilen jag åkte var en R4. Min pappa hade kvar köpekontrakten på bilen, och den kostade då fabriksny 4000:- Han köpte den precis innan jag föddes så det måste varit runt 1973. Och det var tydligen dyrt på den tiden
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
_________________ www.beloveddogs.se
Kordon wrote:Filmen var verkligen en nostalgitripp Men är speciellt svag för R4, Berline och "Paddan". Första bilen jag åkte var en R4. Min pappa hade kvar köpekontrakten på bilen, och den kostade då fabriksny 4000:- Han köpte den precis innan jag föddes så det måste varit runt 1973. Och det var tydligen dyrt på den tiden
Har både en Berline 11 Sport och en D-super i garaget, dock inte mina men i familjen iaf, gamla bilar är inte riktigt min grej änn.
Kordon wrote:Filmen var verkligen en nostalgitripp Men är speciellt svag för R4, Berline och "Paddan". Första bilen jag åkte var en R4. Min pappa hade kvar köpekontrakten på bilen, och den kostade då fabriksny 4000:- Han köpte den precis innan jag föddes så det måste varit runt 1973. Och det var tydligen dyrt på den tiden
Har både en Berline 11 Sport och en D-super i garaget, dock inte mina men i familjen iaf, gamla bilar är inte riktigt min grej änn.
När de kommer så slår det hårt, jag verkar redan vara där
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
När de kommer så slår det hårt, jag verkar redan vara där