Tobbe16Valve wrote:Jo man har sett den pilen på sträckaren. Men är det så lätt? Har lite svårt att förstå det. det brukar inte vara så lätt ju när man ska spänna kamremen ju.
Jo det är enkelt.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
uppar denna. håller på byta rem på en 6:a. men den pilen på sträckaren, vad ska den matchas mot? tycker inte spänningen på remmen ändas speciellt mycket oavsett hur man spänner den den brickan som är närmast mot plasten går att vrida runt hur som helst...
datapata wrote:ingen som vet? annars gör jag väl som vanligt och spänner tills det blir lagom men den är ju fjädrande, så spelar det så stor roll?
Du ska vrida den i pilen riktning så att spetsen på metallpilen pekar mot hacket i rullen.
tack för svar. då kör vi lite paintskills för att det verkligen ska bli rätt. hacket i rullen antar jag är det jag ritat en svart pil mot? pilens riktning förstår jag, men är det pilen som visar riktningen som ska peka mot hacket? för den pil-liknande saken jag ringat in med rött går att snurra hur som helst.. som en bricka typ
Richard Gustavsson wrote:Det är den som du ringat in i rött som ska vara mot hacket. den ska ändra sig när du spänner upp remmen.
misstänkte det, ska kika på det igen, men tror något inte stämmer med min sträckare då den verkar kunna snurra hur som helst, även när muttern i mitten är åtdragen
uppdatering. det var inga som helst konstigheter att spänna när man har grejor som är hela... det var min sträckare som var defekt. med ny sträckare var det en baggis att spänna remmen