Inbjudan till Sturup 30/5, plats för frågor mm

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Ankan
Senior

Post by Ankan »

Ankan wrote:
SNILLET wrote:
Hannes Alvesson wrote:Så, för att få åka med nu så måste jag dels paya sma och dels vara med på FÖRARmötet?

Yes boss, även om jag personligen inte har begripit varför man skall vara med på förarmötet...men så är det iaf.

För att ta del om vad som gäller om en olycka är framme. Du är en del av ekipaget och har samma skyldighet/rättighet som föraren.
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
Ecke83

Post by Ecke83 »

Kan man teckna Sma på plats eller var gör man det smidigast annars?
Citroën Saxo Vts -98 http://www.garaget.org/?car=201784

Opel Corsa Opc -07

206 Rc -04 (såld)
106 Rallye -97 (såld)
Vita!!!

http://www.garaget.org/ekke83
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Ecke83 wrote:Kan man teckna Sma på plats eller var gör man det smidigast annars?

http://www.svenskamotorsportalliansen.se/

Eller engångs på plats.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Stofer

Post by Stofer »

Måste man ha FIA godkända stolar om de inte är orginal? Jag har ett par sparco sprint stolar som den här besiktningstiden gått ut på. Får jag köra med dem ändå?
Hade 205 Turbo
Nu Evo 3

www.garaget.org/stofer
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Stofer wrote:Måste man ha FIA godkända stolar om de inte är orginal? Jag har ett par sparco sprint stolar som den här besiktningstiden gått ut på. Får jag köra med dem ändå?

Det är inget problem. Vi går inte efter något reglemente gällande enskilda delar utan det gäller att hela bilen är godkänd vid besiktningen. Resten kan man lista ut med bakändan :)
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Lappen
Crew
Crew

Post by Lappen »

Fråga om än i periferin, bryt ut och gör en ny tråd om den inte skall vara i denna tråden.

Någon som har några tips på boende? Hittade hotellet som ligger bredvid men 1000:- för en natt kändes... mycket...
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

VoLappen wrote:Fråga om än i periferin, bryt ut och gör en ny tråd om den inte skall vara i denna tråden.

Någon som har några tips på boende? Hittade hotellet som ligger bredvid men 1000:- för en natt kändes... mycket...

Borde väl finnas Ibis i Malmö eller Lund?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Jaaacob wrote:
Stofer wrote:Måste man ha FIA godkända stolar om de inte är orginal? Jag har ett par sparco sprint stolar som den här besiktningstiden gått ut på. Får jag köra med dem ändå?

Det är inget problem. Vi går inte efter något reglemente gällande enskilda delar utan det gäller att hela bilen är godkänd vid besiktningen. Resten kan man lista ut med bakändan :)

Dock bör besiktningen på banan känna att stolen sitter fast vettigt ;)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
olsén
Crew
Crew

Post by olsén »

TheDagger wrote:
Jaaacob wrote:

tobbe>> vi snackar 205 nu, de KAN INTE sitta fast De är slappa från fabrik (syftar inte på fäll-funktionen) 8) 8) :lol:
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Peder
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peder »

olsén wrote:
TheDagger wrote:
Jaaacob wrote:

tobbe>> vi snackar 205 nu, de KAN INTE sitta fast De är slappa från fabrik (syftar inte på fäll-funktionen) 8) 8) :lol:

du syftar på din lille p ;)
Peugeot 205 CTI
Nissan Skyline R33 GTST 4Door

Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Tobbe syftar nog i första hand på eftermarknads-åkafortstolar.

Men även original är det ju känsligt eftersom bältet sitter fast I STOLEN....
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Eilert

Post by Eilert »

Verkligen inte fler som är intresserade av att köra bana?
Själv så jagade jag på för att lyckas boka 1 av de 5 platserna för "icke-Peugeot" men märker nu att det inte på långa vägar var så bråttom.

Vet någon hur många det kommer från andra klubbar?

VoLappen: Kan du kolla dina PM och svara?

/Ses den 30:e

Edit: Glömde frågan jag loggade in för att ställa :)

Står så här i inbjudan

"Under förmiddagen (klockan 10:00 – 13:00) så körs tre introduktionspass, kallat Grupp
Intro, på vardera 20 min. I denna klass är instruktör obligatoriskt och dessa utses av
samarbetsklubbarna. Om chaufför och instruktör är överens så klassas föraren in i grupp
A/B för fortsatt körning under eftermiddagens pass."

Antar att detta bara gäller de som aldrig kört på bana? Annars lär det ta tid innan man blir inklassad och får börja köra.

Sorteras grupp A/B även på hastighetsskillnad eller bara på banerfarenhet?

Mao: Kör en nybörjare med en Gallardo i A medan en erfaren med en Micra i B?
Last edited by Eilert on Tue May 18, 2010 23:40, edited 1 time in total.
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

Som jag uppfattat det är intro endast till nybörjare/första gången. De kommer hamna i grupp A och de som kört någon gång kanske och inte känner sig 100% säkra kan ju välja att lägga sig där med och ta det lilla lugna.

Grupp B är som det står för de med lite mer erfarenhet men som ändå vill ha passagerare eller inte stressa med tidtagning och grejer.

Grupp C är för hink :wink:

Micran hamnar i grupp B och gallardon i grupp A.
Peugeot 106
Peugeot 206
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

På banan:
Detta är INTE en tävling, utan en förarutveckling. Kör med förstånd! Tidtagning är endast tillåten i klass B.

Ska väl ändras till Klass C?
Peugeot 106
Peugeot 206
Lundin B
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Lundin B »

VoLappen wrote:Fråga om än i periferin, bryt ut och gör en ny tråd om den inte skall vara i denna tråden.

http://www.hotellformule1.se/info.asp?id=8 , 2 pers bor för 390 kr, dvs 195/pers, inte lyxigt öht, men funkar att sova i !!

Jag har annars sängplatser, bor förvisso ca 10 mil ifrån, men är man riktigt långväga så kan det ju funka... jag ska köra också har jag tänkt !!
Mvh.Lundin B
070-4368862

ID19-60, DS21 Pallas-67, XMx17, C5 2,0 HDI Break-05, Cheva Van-99, 807 2,0 HDI-07, Moto Guzzi Florida-88, Mercury Monarch Ghia-76

Erfarenhet är vad man kallar sina misstag....
Eilert

Post by Eilert »

S.Hedström wrote:Som jag uppfattat det är intro endast till nybörjare/första gången. De kommer hamna i grupp A och de som kört någon gång kanske och inte känner sig 100% säkra kan ju välja att lägga sig där med och ta det lilla lugna.

Grupp B är som det står för de med lite mer erfarenhet men som ändå vill ha passagerare eller inte stressa med tidtagning och grejer.

Ja det är så jag med uppfattar det. Antagligen inte alls svårförstått utan bara jag som borde sova istället :wink:
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

Eilert wrote:
S.Hedström wrote:Som jag uppfattat det är intro endast till nybörjare/första gången. De kommer hamna i grupp A och de som kört någon gång kanske och inte känner sig 100% säkra kan ju välja att lägga sig där med och ta det lilla lugna.

Ja det är så jag med uppfattar det. Antagligen inte alls svårförstått utan bara jag som borde sova istället :wink:

Haha! Natti natti :lol:
Peugeot 106
Peugeot 206
Lappen
Crew
Crew

Post by Lappen »

Klantigt att inte ens kolla efter F1 hotell... :roll:
Självklart finns det ett sådant åtminstone i Malmö.

Men törs man parkera bil full med verktyg med biltransport bakom på deras parkering då? Eller blir det att man sitter och tittar i fönstret hela natten?
Eller har jag fördomar om Malmö? :oops:

F1 hotellen har ju sällan de fräckaste lägena.

Hade varit smutt om man kunde hittat ett vandrarhem eller liknande som ligger mer avsides.

VoLappen: Kan du kolla dina PM och svara?

Hade inget PM från dig förutom 18 april men jag tror inte det var vad du menade. Skickade ett till dig dock. ;)

Lundin B wrote:http://www.hotellformule1.se/info.asp?id=8 , 2 pers bor för 390 kr, dvs 195/pers, inte lyxigt öht, men funkar att sova i !!

Jag har annars sängplatser, bor förvisso ca 10 mil ifrån, men är man riktigt långväga så kan det ju funka... jag ska köra också har jag tänkt !!
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Jag hugger nog Scandic Segevång där kan man parkera precis utanför fönstret. Som om det nu skulle vara någon garanti?
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Jag har plats hos mig och bor så nära Sturup man kan komma utan att lämna Malmö. Vi är redan några stycken men det finns fortfarande plats. Sen är det ju obligatorisk grillning kvällen innan
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Post Reply