Stolar Peugeot Partner

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
El_Zeta

Stolar Peugeot Partner

Post by El_Zeta »

Hej

Jag går i tankarna att byta stolar i mitt skåp. Dom som sitter i original är helt värdelösa och alldeles för mjuka på sidorna. Åker nästan ur dom ibland :)

Nu är det ju såhär. Liknande saker finns det säkert ingen i hela världen som gjort, så information på intranätet är begränsad så att säga. Peugeot Sverige har nog svårt att svara på mina frågor också.

Bältet är kopplat till en airbagutlösare som sitter innanför stolsramen. Vet någon om den är samma som på någon bil? Tips på vad man kan göra annars? Jag tror iaf inte att jag ska leka med den hur som helst.

Stolarna har ett ganska högt underrede. Tips på bilar med ett något högre underrede på stolarna?

Mycket saker är ju samma som 306. Kanske även gäller mekaniken kring inredningen, airbagen?

Förväntar mig inte direkt att någon vet något om detta, men provar iaf.

/Fredrik
Min Partner

Heja Partner

Post by Min Partner »

Hej Hej.
Jag har tänkt samma sak, sneglar lite på RC stolar (jag behöver dock ett baksäte...).
Jag undrar om det går att använda underredet på våra befintliga stolar?

//Fredrik.
El_Zeta

Post by El_Zeta »

Ja precis, det vore schyst med dom stolarna. Eftersom stolen och det höga underredet är ihopsvetsat så måste underredet kapas bort från originalstolen. Det lutar åt att jag ska göra något sånt och samtidigt sänka underredet lite.

Jag tror det blir enklast så, och man kan då även behålla airbag-utlösaren till bältet.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Skulle förvåna mig om det inte går att plugga ihop det där med andra puggstolar eftersom airbagsystemen/bältessträckare m.m. sitter i dem allihop.

Vi har ju ett par filurer som läser här emellanåt som jobbar med bilarna, de borde kunna ta reda på det om de inte vet på rakt arm om det bara är att lyftar ur å lyfta i en annan å plugga i.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
El_Zeta

Post by El_Zeta »

SNILLET wrote:Skulle förvåna mig om det inte går att plugga ihop det där med andra puggstolar eftersom airbagsystemen/bältessträckare m.m. sitter i dem allihop.

Vi har ju ett par filurer som läser här emellanåt som jobbar med bilarna, de borde kunna ta reda på det om de inte vet på rakt arm om det bara är att lyftar ur å lyfta i en annan å plugga i.

Ja precis. Så vart är ni alla puggmekar?! :D
Post Reply