Gnällande vid gas 307

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
angus96

Gnällande vid gas 307

Post by angus96 »

Ett gnällande ljud hörs från min 307 1.6 2003 när jag gasar/släpper gasen. Efter jag kört en stund försvinner ljudet eller i alla fall minskar. Jag misstänker att det är nånting med upphängningen av motorn som låter. Nån som har tips på lösningar?
Q Ball Racing

Re: Gnällande vid gas 307

Post by Q Ball Racing »

angus96 wrote:Ett gnällande ljud hörs från min 307 1.6 2003 när jag gasar/släpper gasen. Efter jag kört en stund försvinner ljudet eller i alla fall minskar. Jag misstänker att det är nånting med upphängningen av motorn som låter. Nån som har tips på lösningar?

det är skarven mellan kattalycator och avgasrör som brukar låta på dom. inget att oroa sig för, men är du rädd att något ska hända så kolla med verkstad. eller kom förbi ljungby
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
angus96

Post by angus96 »

Ok tackar, vet du ungefär vad det kostar att byta skarven?
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

angus96 wrote:Ok tackar, vet du ungefär vad det kostar att byta skarven?

man byter inte den. ska man göra det så vad jag vet så finns den ej lös, då är det byte av katt och främre ljuddämpare som ska bytas. jag har bara tagit isär skarven och lagt avgaspasta på skarven. det går även att köpa en nu "packning" så blir det tyst/tystare.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Post Reply