Bärarmsbussningar 607

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Steffo

Bärarmsbussningar 607

Post by Steffo »

Hej,

Har hört att kraftigare bärarmsbussningar i framvagnen på Peugeot 607 kan lindra eller kanske till och med bota instabil framvagn. Jag hittar dock ingen som säljer sådana. Har även checkat av brittiska ebay där jag vanligtvis brukar hitta det mesta, men nu tycks jag gå bet.

Tips, någon?
El_Zeta

Post by El_Zeta »

Det finns ingen möjlighet att du tar måtten på dom och sen låter någon tillverka i ett bättre material om det inte finns att få tag på?
Även skåp behöver kärlek.

SPORTBIL
Steffo

Post by Steffo »

Jo, förmodligen går det att göra som du tipsar om men jag hade hoppats på att kunna göra det enkelt för mig. Men 607:an är kanske för udda för att det ska vara värt för någon att lagerhålla förstärkta bussningar. Trots att framvagnen på de första årsmodellerna är kasst underdimensionerad ...

Jag är fortfarande het om nån kommer på att de har sett bussningar att köpa! Har sett en äldre tråd här där det tipsas om att det finns, dock ej nämnt var.

/En som inte vill drabbas av vibrationsrelaterade skador i händerna
ala
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ala »

Vet inte vilken motor du har,men det är skillnad i bussningar beroende på motormodell
Två olika bakre bussningar finns om jag inte minns fel.
Man bytte bussningar (eller kompletta bärarmar) på vissa av de första 607 när man hade kundklagomål på vibrationer i framvagn, men det kan finnas andra felkällor med.
Om felet skulle vara i för mjuka bussningar så tror jag nog det räcker att byta till nya originalbussningar då jag misstänker att de är ändrade i produktion eftersom det inte funnits klagomål på "nyare" bilar vad jag vet.
406 turbo
106 XT
Post Reply