Jag visste inte ens om att det fanns centrallås på min CTI, men så hittade jag både kabel och servomotor i skuffluckan, och visst känns det i låsknapparna att det finns nåt under.
Men, allt är helt tyst. Säkringen är hel.
Var sitter lådan som styr allt? Manövreras det från båda dörrarna eller bara vänster?
sitter en brytare i förardörrn som skickar inpuls till dom andra.
brukar vara problem med dom där, försök få tag i en beggad som funkar eller sätt in larm/fjärrstyrning.
Mät så att du har spänning på det större (främre) kontaktdonet på switchen på förardörren.
Switchen skickar sedan spänning till servomotorerna i luckan/passagerardörren.
Hade problem med min också. Spayade in kontaktstray via plastskenan och in i switchen (ta först bort grommeten), och nu fungerar min.
Guggeman wrote:Mät så att du har spänning på det större (främre) kontaktdonet på switchen på förardörren. Switchen skickar sedan spänning till servomotorerna i luckan/passagerardörren. Hade problem med min också. Spayade in kontaktstray via plastskenan och in i switchen (ta först bort grommeten), och nu fungerar min.
Kollade där och har spänning. Men märkligt nog uppstod ett surrande ljud i switchen när jag kopplade multimetern på utgående anslutningar när jag klickade på switchen. Men enbart när jag dragit ur kontakten för att mäta. När allt är anslutet händer ingenting när jag klickar. Skumt!