Den funkade jättebra i två dagar å var rolig att köra med, sen under dag 3 när jag skulle ut på motorvägen å gasade upp så började den gula motor lampan blinka och jag förlorade kraft i motorn. Fick knappt någon acceleration alls när jag gasade. Körde försiktigt hem bilen och lät ställde den vid garaget.
Kollade gamla kvitton och såg att kamremmen skulle bytts för över ett år sedan och senaste servicen gjordes sommaren 2008. Skulle ringa verkstad idag så drog ut å skulle bara starta upp bilen för att kolla hur långt den gått å då starta inte den inte alls. Låter som den ska gå igång först å sen dör den bara.
Någon som vet vad som kan ha hänt med bilen? Ringde verkstaden å dom ville ha 1500kr för att felsöka, har jag någon annat val än att lämna in den för felsökning? Måste ju endå byta kamremmen för jag hade väll inte kunnat åka hem om det var den som gick sönder när lampan började blinka?
Är helt ny på bilar och kan absolut inget om motorer, så hoppas att ni ger mig snälla svar. Tack på förhand!